Generace y: Jsou na takzvané mileniály firmy připraveny? | VímVíc.cz

Generace y: Jsou na takzvané mileniály firmy připraveny?

12. 12. 2017

Do pracovního světa pomalu ale jistě nastupuje nová generace, a to takzvaní mileniálové nebo také generace y. Jak mileniála na pohovoru poznáme a čím pro nás může být člověk z generace y zajímavý jako uchazeč o práci?

Můj obrázek

Generace y

Termín, který se začal objevovat hlavně v posledních letech označuje jedince, kteří se narodili kolem let 1980 - 1995. Co se týče nejčastější kriticismu generace y, tak to odnášejí, coby domnělí narcisté. Na druhou stranu je jim ale dáváno ke cti, že se vyznají v technologiích a jsou velmi flexibilní. Také se s nimi pojí poměrně velká očekávání od zaměstnavatele, protože jsou si vědomi své jedinečnosti a chtějí, aby jim práce, kromě dobrého platu, přinášela také radost. Což koneckonců mají společné i s ostatními generacemi. Rozdíl je však v tom, že mileniálové si za tím skutečně jdou.

Generace y chce, aby jim práce, kromě dobrého platu, přinášela také radost.

Mileniálové a jejich poznávací znamení

Máme zrovna na pohovoru kandidáta z generace y? Spolehlivě to poznáme podle několika znaků. Základem je samozřejmě věk, který by měl odpovídat mladšímu dospělému. Další poměrně typické znaky mohou být: poměrně volnomyšlenkářské názory, flexibilita, dobrá schopnost fungovat v týmu, pozitivní přístup, snaha o vyrovnání osobního a pracovního života, vysoká motivace odvádět danou práci dobře, pokud v ní vidí smysl, znalost technologií a vysoká očekávání od firmy.

Kritika a mileniálové

Mnoho mileniálů může špatně nést kritiku. Jsou na vrcholu svých sil, v podstatě se ve svých očích snaží stále zlepšovat, a kritika skutečně není to, co by si přáli slyšet. Když nad tím ovšem zapřemýšlíme, kdo by si přál slyšet kritiku? Někdy bývají kritizováni například také za to, že se sice do pracovního života zapojují, ale bydlí stále u rodičů.

Pokud chcete vědět více o generaci y, přečtěte si v našem dalším článku, jací jsou mileniálové.

Generace y přináší do firem čerstvý vítr a nové přístupy.

Jak může personalista nejlépe přistupovat k mileniálům?

Pravidlem číslo jedna je to, že mileniály musí jejich práce bavit. Proto pokud máte na pohovoru někoho z generace y, měli byste akcentovat zejména “zábavnou” stránku práce. Mileniálové slyší velmi dobře na večírky, teambuildingy anebo třeba firemní snídaně. Jednoduše jsou si vědomi toho, že v práci stráví hodně svého času a chtějí si ho tedy také užít. Komunikace s mileniály by měla být nejlépe pomocí krátkých zpráv, ale nemusíte se až tak bát, neboť generace y podle všeho velmi dobře zvládá multi-tasking.

Mileniálové zvládají skvěle, mimo jiné, například multi-tasking.

Potenciál generace mileniálů

Mnoho jejich kvalit už bylo řečeno, nicméně pro firmy představují jedinci generace y poměrně velkou výzvu. Jejich zapojení totiž vyžaduje poměrně velkou flexibilitu i ze strany firem. Mileniálové nechtějí trávit hodiny v práci, přejí si vyvážení osobního a pracovního života a důležitým pracovním benefitem je pro ně například home office. Home office mimochodem poskytuje mimo jiné například firma Inventi nebo firma Ignum. Další výzva pro zaměstnavatele je také to, že mileniálové chtějí růst. Pokud se jim to ovšem v rámci dané firmy nedaří, nevahají ze společnosti odejít. Což může být pro firmy do budoucna velký problém. Snažte se tedy implementovat do vaší firmy nové přístupy a oceňujte ty, kteří se snaží hledat nové cesty.

Témata:

Ze života Ze života firem a kanceláří Personalistika a lidské zdroje