Česká spořitelna a výhled na HR v roce 2018 – Uchazeči chtějí benefity | VímVíc.cz

Česká spořitelna a výhled na HR v roce 2018 – Uchazeči chtějí benefity

11. 05. 2018

Přinášíme vám pohled HR specialisty Josefa Jankovského z České spořitelny na HR v roce 2018. Jak vnímá problém nízké nezaměstnanosti, jaké chystá ve sféře HR pro rok 2018 změny a odpověď na další otázky vám poskytnou následující řádky.

HR v České spořitelně

Problém nízké nezaměstnanosti pociťuje i Česká spořitelna

Z článku zaměřujícího se obecně na výhled firem na HR v roce 2018 bylo zřetelné, že problematika rekordně nízké nezaměstnanosti je ve firmách většinou celkem zásadně cítit. Určité známky zaznamenává i Josef Jankovský z České spořitelny. Problémem pro něho a celou společnost není ubývající počet uchazečů, ale jejich kvalita. Ačkoliv se jich uchází o práci stále dost, není jednoduché někoho z nich přijmout. Vyžaduje to určitou míru kreativity a snahy nějak zaujmout ty nejlepší zájemce o práci, o které se firmy samozřejmě přetahují. Je tedy potřeba svým způsobem inovovat HR ve společnosti a jít tak kvalitním zaměstnancům naproti.

„Je třeba hledat nové možnosti, nové kanály, být kreativní, abyste přitáhli ty nejlepší a práce právě pro vás je zaujala.“

Současný tým HR odvádí kvalitní práci

Pokud je HR specialista České spořitelny Josef Jankovský s něčím opravdu spokojený, je to kvalitní tým Nábor. Hovoří o něm jako o skupině mladých lidí, u kterých zaznamenává velkou motivaci pro dobře odvedenou práci. Snaží se uvést do praxe nový pohled na věc, což by jim mělo v budoucnu hodně pomoci. Základem je prokazatelně sledovat trendy na trhu práce a zároveň být o krok napřed před ostatními firmami.

„Vydali jsme se směrem, který je plný výzev a postupně se nám daří je překonávat.“

Chystají tedy v roce 2018 nějaké změny?

S vývojem celého HR týmu a jeho vize souvisí samozřejmě i velké množství inovací, které je třeba postupně realizovat. Jak už tomu ale bývá, některé kroky vyžadují delší proces, projeví se tedy až za nějakou dobu. Hlavním cílem ale je, zaměřit se na pohodlí uchazeče a celý proces mu tak co nejvíce usnadnit. S tím pomohou nejrůznější moderní technologie, včetně těch nejpokročilejších. Uchazeči budou mít mimo jiné možnost nahlédnout pod povrch jednotlivých bankovních oddělení z pohodlí domova.

„V oblasti digitálních kanálů připravujeme aplikaci pro virtuální realitu, která bude mí za úkol přiblížit možnost v jednotlivých oddělení banky.“

Benefity hrají velkou roli

Pokud se zaměříme na skupinu mladých uchazečů, je jednoznačné, že si již práci nevybírají pouze podle výše platu, ale roli hrají také určité bonusy, které mají váhu pro samotného uchazeče. Chtějí především práci, která se odrazí na jejich osobním životě a budou se s ní moci dále prezentovat. Jednou z priorit jsou právě firemní benefity, které už ale také nestačí pouze v běžném rozsahu. Jednotlivé firmy se v jejich nabídce příliš neliší, a proto je potřeba nějakým způsobem vyčnívat z davu a uchazeče tak přesvědčit o tom, že právě vaše společnost je tou správnou volbou.

„Benefity jsou aktuálně důležitou a nedílnou součástí nabídky práce. Rozdíly mezi zaměstnavateli však nejsou nijak velké.“

Transparentní hodnocení je důležitou součástí náboru

Podle Josefa Jankovského hraje hodnocení zaměstnavatelů při výběru práce velkou roli. Uchazeči mají obrovské množství možností, jak určité informace o firmě získat, ne všechny se ale dají považovat za transparentní. Samotná Česká spořitelna se snaží vlivu zkreslených informací předcházet tak, že velkou část z nich sděluje uchazečům osobně ještě před samotným přijímacím řízení.

Zároveň cítí pozitivní vliv transparentních informací prostřednictvím ověřených portálů, kterým je například VímVíc. Je si vědom toho, že uchazeči vkládají důvěru do pozitivního hodnocení ze strany zaměstnance, jelikož nemá důvod zprostředkovávat nějakou zlost vůči zaměstnavateli.

„Spokojený člověk zpravidla nemá potřebu psát, jak je spokojený. Naopak někdo se špatnou zkušeností mívá motivaci takovou zkušenost zveřejnit vyšší.“

Employer branding v České spořitelně

Součástí HR týmu České spořitelny je i specialista v oblasti employer branding, který s celým týmem úzce spolupracuje. Josef Jankovský je přesvědčen o tom, že pokud chce hrát firma na trhu práce určitou roli, nesmí funkci employer brandingu podceňovat. V dnešní době bojů o zaměstnance je velmi důležité, aby byla firma vidět a působila jako kvalitní zaměstnavatel, s čímž právě employer branding více než pomůže.

„Každá společnost, chce-li na trhu práce hrát důstojnou roli, musí mít employer branding podchycený.“

Jak vidí Josef Jankovský posun HR oboru v budoucnosti?

Podle něj se v nejbližší době setkáme s výraznější personifikací a individuálním přístupem jednotlivých lidí. Již dnes je pro nábor potřeba více než jen publikovaný inzerát a následně podepsaná smlouva. Základem je, a bude, vcítit se do pozice kandidáta a jednat tak, aby mu byl celý proces co možná nejpříjemnější.

„Základ spočívá v přístupu jednotlivých lidí a schopnosti vcítit se do pozice kandidáta.“

Nezáleží na tom, zda přijímáte zaměstnance na hlavní pracovní poměr nebo pouze dohodu o provedení práce. O kvalitního uchazeče musíte za každých okolností bojovat.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Start kariéry Uvnitř firem a kanceláří Personalistika a HR