Vsadili jsme na flexibilitu a důvěru, říká Hana Slepičková z firmy innogy | VímVíc.cz

Vsadili jsme na flexibilitu a důvěru, říká Hana Slepičková z firmy innogy

26. 02. 2018

Práce z domova, flexibilní pracovní doba nebo sdílená pracoviště s možností připojit se na síť na všech pobočkách firmy. Pracovní prostory rozšířené o společenské, odpočinkové a relaxační zóny. To vše je ve společnostech innogy v ČR od roku 2014 běžnou praxí.

Můj obrázek

A jak to vlastně začalo? Vše jsme nastartovali projektem Nový styl, který měl za cíl vytvořit interní podmínky, jež umožní zaměstnancům využívat flexibilní formy práce, jako jsou práce z domova, home working, zkrácené či sdílené úvazky. Manažeři se svým podpisem tak zvané charty flexibilního stylu práce k novému trendu dobrovolně přihlásili, proběhla řada workshopů, školení i stavebních úprav. Zaměstnance jsme vybavili potřebnou technikou.

Klíčem je důvěra a dobrovolnost

Projekt jsme postavili na dobrovolnosti a důvěře. Záleží na manažerech, jak si nastaví práci a komunikaci v týmu, komu a na jak dlouho práci ve flexibilním režimu umožní. Manažerům poskytujeme podporu, protože část z nich musela přejít na zcela nový model řízení lidí, kde místo kontroly nastupuje hlavně důvěra. A vyplatilo se nám to. V loňském roce již pracovalo „flexibilně“ 68,1 % zaměstnanců, což je v absolutním počtu 2 785 lidí.

V loňském roce už pracovalo „flexibilně" 68,1 % našich zaměstnanců.

Fandíme zkráceným úvazkům

Dalším nástrojem, kterým v innogy vycházíme vstříc zaměstnancům v náročných životních situacích, jsou zkrácené úvazky. Na konci roku 2017 využilo této možnosti 93 zaměstnanců. To je sice zatím jen 2,3 % z celkového počtu, ale každoročně sledujeme nárůst zájemců. Jedná se hlavně o zaměstnance, kteří během mateřské nebo rodičovské dovolené chtějí zůstat v kontaktu s profesí, udržet si přehled v oboru i svou hodnotu na trhu práce.

Zkrácený úvazek na vlastní kůži

Moje osobní zkušenost ukazuje, že náš útvar lidských zdrojů jde ostatním příkladem. Před odchodem na mateřskou jsem uvažovala o další spolupráci s firmou. Naše ředitelka Erika Vorlová mi tehdy poradila, abych se rozhodla až v okamžiku, kdy bude dítě na světě a já se pár nocí nevyspím. Dcera byla úžasná, vynikající spáč, takže jsem po šestinedělí uzavřela dohodu o pracovní činnosti. Pracovala jsem z domova, a když mě bylo potřeba osobně, zajistila jsem si hlídání. Fungovalo to výborně, práce přibývalo, a tak jsem po roce přešla na poloviční úvazek. Díky spolehlivé chůvě jsme po půl roce úvazek rozšířily na čtyři dny v týdnu, a když bylo dceři dva a půl, podepsaly jsme smlouvu na celý úvazek. V podobném režimu nyní řeším i své druhé mateřství; synovi je 18 měsíců a já pracuji 20 hodin týdně.

Můj obrázek

Co firma svým přístupem získává?

  • Nepřijde o zkušené a kvalifikované zaměstnance
  • Předchází složité adaptaci lidí, kteří by se do práce normálně vraceli po tříleté až osmileté rodičovské dovolené
  • Získává motivované a loajální zaměstnance, což je pro každou firmu důležitá deviza
  • Vyšší výkonost, protože se u zkrácených úvazků potvrzuje, že 0,5 + 0,5 ≠ 1

Dětské koutky

Spolupráce s rodiči se natolik osvědčila, že jsme vloni zřídili v našich prostorách v Praze v Limuzské dětský koutek a druhý připravujeme v Brně. Rodiče s dětmi do tří let také mohou využívat speciální bonus v podobě pěti dnů osobního volna, tzv. sick days, navíc. Více se dozvíte přes náš facebookový nebo LinkedIn profil.

Témata:

Lektoři radí Nastartuj kariéru Nahlédni do firem a kanceláří Zajímavosti z firem a kanceláří Personalistika a lidské zdroje