15. 04. 2018

Řetězce používají různé obchodní taktiky k tomu, aby se u nich zákazníkům líbilo a aby nakupovali více. Jednou ze zajímavostí potravinových řetězců je například rádio, které po Penny Marketu spustila také BILLA.

Můj obrázek

Rádio Penny Live

Jako první rádio ryze potravinového řetězce začalo vysílat na území České republiky rádio Penny Marketu s názvem Penny Live. Zpříjemňuje tak čas statisícům nakupujicích zákazníků ve více než 360 prodejnách Penny Marketu. Program vytváří destičlenný tým, který se skládá z moderátorů, redaktorů a reportérů. Ti všichni se dohromady snaží vytvořit zajímavý program pro své posluchače.

Program v rádiu Penny Live vytváří desetičlenný tým lidí.

Penny Live funguje každý všední den a sobotu. Kostra vysílání je tvořena zprávami z daných regionů, kulinářskými reportážemi, ale také soutěžemi. Samozřejmostí je také samotný hudební program. Rádio Penny Live slouží navíc také ke komunikace v rámci zaměstnanců firmy Penny Market.

První moderované rádio tohoto typu spustil Penny Market.

Recenze Penny Marketu

Chtěli byste pracovat v Penny Marketu, a to ať už brigádně nebo na hlavní pracovní poměr? Než se na pohovor do Penny Marketu vydáte, prostudujte si ideálně recenze firmy. Najdete tam mnoho informací o tom, jak to ve firmě chodí, jaké jsou benefity pro zaměstnance, zda je tam příjemná atmosféra a kolektiv a jak funguje vztah mezi vedením a podřízenými. Penny Market má v tuto chvíli 3,7 hvězdiček z 5 a zde jsou některá nejzajímavější pozitivní hodnocení:

„Skvělý přístup oblastního vedoucího, dobrý výdělek pro studenty, proplacení cestovného při záskoku na jiné pobočce a to i brigádníkům.„
„Spolehlivá firma, výborná organizace práce, příjemný kolektiv a dobré pracovní ohodnocení. Vycházejí pracovníkům vstříc…”
„Možnost kariéry - pokud je někdo schopný, dostane se na lepší pozici. Benefity - stravenky, příspěvek na penzijní a životní, 5 týdnů dovolené atd. Dobrý plat - v porovnání s regionem. Prémie - když to šlape, jde to, Plánování směn. Kolektiv - bez toho to nejde.”

Podívejte se také na článek platové třídy.

BILLA v České republice

Potravinový řetězec BILLA je v České republice jednou z nejznámějších sítí maloobchodů a patří, stejně jako Penny Market pod mezinárodní skupinu REWE Group, určitě pravidelně sledujete akční letáky BILLA. Síť BILLA je také (spolu s Penny Marketem) velmi významným zaměstnavatelem v oboru potravinářského průmyslu. A víte, co vlastně znamená BILLA? Její název vznikl z německých slova a v překladu znamená něco jako levný obchod.

BILLA je velmi významným zaměstnavatelem na českém pracovním trhu.

Radio BILLA

Na konci února roku 2018 spustila BILLA (stejně jako již v minulosti Penny Market), svoje vlastní rádio. Vysílací doba rádia pro zaměstnance a zákazníky je každý provozní den a to po celou otevírací dobu prodejny, tedy od 7 do 21 hodin. Radio se stále vyvíjí, nicméně nejdříve informovalo hlavně o zajímavých akčních nabídkách z letáku BILLA a celé to bylo oživené hudbou. Nově má ale do rádia přibýt také speciální ranní show, která má za úkol hlavně zpříjemnit zaměstnancům začátek jejich ranní směny. Dále by neměly chybět ani novinky z centrály nebo třeba písně na přání.

Rádio BILLA provozuje program nejen pro návštěvníky, ale také pro své zaměstnance.

Radio, které spouští skupina REWE, funguje již v 10 zemích a celkem má dosah něco kolem 10 milionů posluchačů. Počítají se do toho tedy zákazníci a zaměstnanci obchodů BILLA, Penny Market nebo třeba Merkur. V České republice hraje rádio celkem v téměř 380 prodejnách a stará se o něj desetičlenný tým složený z redaktorů, moderátorů a reportérů.

BILLA jako zaměstnavatel

BILLA má v tuto chvíli hodnocení 3,3 hvězdiček z 5. Zde je několik hodnocení a recenzí zaměstnanců firmy:

„Možnost plánování směn měsíc předem, vstřícnost manažera při nemoci, možnost výměny směny. Domluva ohledně pauzy.”
„Mám ráda, když je práce rozdělena férově a na věcech se dokážeme domluvit. Jsme spíše “babský” kolektiv, takže se domluvíme na všem.”
„Pravidelná mzda, benefity,finanční odměny za dobrou práci, kolektivní práce, školení, možnost osobního rozvoje, více pracovních pozic tj. možnost výběru.”

Jaký vliv má hudba na nakupování?

Podle analytiků je vliv hudby na styl a rychlost nakupování nesporný. Dokáže totiž svým tempem zrychlit zákazníkovo tempo, ale i tempo prodavačů, zlepšit náladu a probudit nakupovací záměr. Navíc také často pomůže k omezení vnímání času, aby zákazník strávil v prodejně více času. K tomu mimochodem slouží také trik, kdy se do prodejen nikdy nedávají na zeď hodiny. Ale zpět k hudbě - odborníci se shodují, že vliv na nakupování má hudba velký, ovšem konkrétní případy a jejich dopad se stále ještě zkoumá.

Globus bez hudby

Poměrně zajímavou věc, vyzkoušel v minulém roce potravinový řetězec Globus. Ten naopak v období kolem Vánoc vypnul v největší nákupní špičče hudbu, aby poskytl zákazníkům i zaměstnancům trochu oddych. Novinka se navíc setkala s velmi pozitivními ohlasy z obou táborů, takže je velmi pravděpodobné, že tento způsob aplikuje i na letošní advent.

Hledáte novou práci? Podívejte se na aktuální volná místa.

Zpět na seznam