14. 12. 2018

Na českém trhu funguje řada bankovních institucí a téměř všichni mají u některé z nich účet. Každý má jiné preference, podle kterých si vybírá banku, které své peníze svěří. Funguje to ale i naopak. Banky nabízejí také řadu pracovních míst. Podle čeho si zaměstnanci vybírají společnost, kde budou pracovat? Podívejte se na tři nejlépe hodnocené.

Jak hodnotí zaměstnanci bank svoji práci?

Komerční banka

Při své prezentaci klade Komerční banka důraz na budování trvalých vztahů se zaměstnanci a vzájemnou důvěru. Firemní filozofií je nabízet zajímavou práci s možností osobnostního i kariérního růstu a umožnit zaměstnancům přicházet se svými vlastními nápady. Uplatnění zde najde široká škála lidí od studentů a absolventů po zkušené bankéře a vedoucí pracovníky. Jedinou podmínkou je umět pracovat s počítačem a komunikovat s lidmi.

Na pracovním portálu VímVíc dosáhla nejlepšího hodnocení mezi bankovními institucemi Komerční banka. Její zaměstnanci jí dali 4,4 hvězdiček z 5 a 94 % z nich by ji doporučilo svým známým. Tvrdá data tedy jasně ukazují, že Komerční banka je více než solidní zaměstnavatel, který se o své podřízené velmi dobře stará. Samy za sebe mluví i konkrétní recenze. Jeden z hodnotících popsal Komerční banku slovy: „Stabilní firma a silný hráč na bankovním trhu,“ jiný zase jako: „Banku, která dokáže být partnerem pro každého.“

Mezi nejčastěji zmiňovaná pozitiva patří výborný kolektiv, zájem o zaměstnance nebo spolehlivé a férové jednání. Nejvíce ze všeho si ale zaměstnanci pochvalují štědré benefity. Balíček obsahuje stravenky a propracovaný systém Cafeterie, příspěvky na penzijní připojištění, doplňkové penzijní spoření a životní pojištění, flexibilní pracovní dobu a možnost práce z domova, zvýhodněné bankovní produkty a mnoho dalšího. Nadstandardní je péče o fyzické i duševní zdraví zaměstnanců v rámci programu Moje vitalita.

Všechna hodnocení ale nejsou jen pozitivní, i když jich v případě Komerční banky není mnoho. Nejčastěji si lidé stěžují na neodpovídající platové ohodnocení. Dále jim také vadí, že banka není dostatečně flexibilní a nejde s dobou, co se týče technologií i systému řízení firmy. Podobně jako u všech jiných firem se objevují stížnosti na kolegy z týmu nebo nadřízené. To je ovšem vždycky věc individuálních případů.

Zaměstnanci KB nejvíce oceňují lidský přístup, dobře sehraný kolektiv, možnost profesního růstu a bohatou nabídku benefitů.

Raiffeisenbank

Velmi dobře je hodnocená také Raiffeisenbank, která získala 4 hvězdičky z 5 a má 86% doporučení známým. V recenzích zaznívá mnoho superlativ na všechny aspekty práce. Raiffeisenbank je banka pro náročné klienty, což si její zaměstnanci dobře uvědomují a chápou, proč na ně firma klade vysoké nároky. Moc dobře vědí, že za dobrou práci budou velmi dobře ohodnoceni nejen po finanční stránce, ale také kariérním postupem.

Většina zaměstnanců velmi dobře hodnotí pracovní kolektiv a spolupráci nejen v týmu, ale i s nadřízenými. V případě nespokojenosti nebo problémů si mohou pracovníci promluvit prostřednictvím chatu s generálním ředitelem. Pokud se necítí na přímou konfrontaci, mohou tak učinit i anonymně. K velké spokojenosti zaměstnanců přispívá také možnost uplatnění na jiné pozici nebo tzv. rotace. V recenzích také zaznívají pochvalné hlasy na adresu nabízených produktů a internetové bankovnictví.

Raiffeisenbank má taky zajímavý systém benefitů. Všichni zaměstnanci mají tzv. benefitní peněženku, do které dostanou určitou částku. Tu můžou vyčerpat na benefity zcela dle své libosti. Rodiče s dětmi velmi oceňují firemní mateřskou školku nebo příspěvek na lokální školku. Samozřejmostí jsou příspěvky na penzijní připojištění a životní pojištění a nabídka zvýhodněných bankovních produktů. Bohaté jsou příspěvky na volný čas, kam patří systém Cafeterie, vstupenky na sportovní, kulturní nebo vzdělávací akce a slevy u vybraných společností.

Mezi negativa Raiffeisenban se nejčastěji řadí nízké platové ohodnocení a přílišný tlak ze strany vedení. Někteří recenzenti si také stěžují na komplikovaný interní systém, který zpomaluje jejich práci.

Zaměstnanci v Raiffeisenbank pozitivně hodnotí možnost sebezdokonalování, firemní kulturu, zázemí a management.

Česká spořitelna

Třetí pozici na řebříčku hodnocených bank obsadila Česká spořitelna, která získala 3,6 hvězdiček z 5 a 60 % hodnotících by ji doporučilo jako vhodného zaměstnavatele. Zmiňovaná čísla napovídají, že u České spořitelny se míra pozitiv a negativ firmy k sobě přibližuje víc, než u předchozích dvou bank. Jedná se o nejrozšířenější banku v České republice, která má na českém trhu nejdelší tradici. V roce 2018 přišla s rozsáhlou inovací internetového bankovnictví George.

Zaměstnanci České spořitelny velmi pozitivně hodnotí postupné zaškolení a průběžné doškolování. Jak uvádí jeden recenzent: „Technické a finanční zázemí je skoro nevyčerpatelné – dobré pro vzdělání, certifikáty a získání kontaktů.“ Oceňují také, že když se pracovník snaží a je proaktivní, může dosáhnout na poměrně vysoké odměny. Většina oceňuje příjemné pracovní prostředí a dobrou spolupráci v týmu. Česká spořitelna je dobře hodnocená pro začátek kariéry.

Negativně jsou hodnoceny příliš nadsazené plány a cíle firmy, které je někdy těžké splnit ve stanoveném termínu. S tím je také spojená silná kritika příliš dlouhé pracovní doby a netolerance vedení k občasné pauze. Česká spořitelna má ze všech tří zmiňovaných bank nejsilněji korporátní charakter a zaměstnanci si tu stěžují na odcizenost, byrokracii a neochotu naslouchat potřebám a nápadům jednotlivců.

Zpět na seznam