Česká spořitelna spustila nové bankovnictví George

13. 06. 2018

Česká spořitelna představila nové internetové bankovnictví George, o kterém tvrdí, že je to i-banking budoucnosti. George Česká spořitelna tak nahrazuje Servis 24. Co přináší za novinky?

Můj obrázek

Nová služba pro 1,5 milionu zákazníků

Česká spořitelna představila svou novou online službu George jako průlomovou novinku ve světě internetového a mobilního bankovnictví. To je na jedné straně pravda, nicméně v lecčems tuzemská banka s největším počtem klientů jen dohání konkurenci. Hlavním cílem spořitelny je totiž přesvědčit své zákazníky, aby používali internetové bankovnictví v mobilní formě George Go. Předchozí varianta Česká spořitelna 24 měla jen klasické internetové bankovnictví. Používání mobilní aplikace George Go totiž bance zásadním způsobem rozšíří komunikační kanály. Získá tak možnost mít přehled, co klient v aplikaci dělá, a bude mít možnost s ním komunikovat na každodenní bázi. To vše vede k širším možnostem, jak nabízet a prodávat své finanční produkty.

Česká spořitelna vyvinula nové internetové bankovnictví s mobilní verzí George Go. Po více než 15 letech se mění internetová komunikace s klienty.

Česká spořitelna internetbanking jako sociální síť

Česká spořitelna vsadila na aktuální trend, kdy má téměř každý člověk smartphone, na němž používá nejrůznější mobilní aplikace. Lidé jsou zvyklí na snadné a rychlé ovládání a uvědomují si nároky na bezpečnost. Mnoho uživatelů používá na svém telefonu sociální sítě, jejichž prostředí dobře znají. Právě na tato fakta kladla při vývoji aplikace George Česká spořitelna důraz. Na rozdíl od předchozí služby Česká spořitelna 24, nabízí George Go například personalizované nastavení funkcí, způsob zobrazování informací nebo běžné fulltextové vyhledávání. Když například pro někoho koupíte knihu v knihkupectví Kanzelsberger a zapomenete, kolik stála, jednoduše zadáte do vyhledávače název obchodu a nebudete muset procházet výdaje.

Česká spořitelna koncipovala své nové internetové a mobilní bankovnictví na základě uživatelských zkušeností se sociálními sítěmi. Možná je personalizace účtu nebo fulltextové vyhledávání.

Bankovnictví s přidanou hodnotou

Internetbanking Česká spořitelna 24 byl spuštěn na podzim roku 2001. Před veškeré snahy o update systému šlo v podstatě je o přehled výdajů a příjmů a zůstatek na účtu. George Go by měl nabídnout určité benefity. Některé jsou známé z internetových a mobilních bankovnictví jiných bank. Jedná se o již výše zmiňované fulltextové vyhledávání nebo individuální přizpůsobení. Dále George Go nabídne funkci Moje zdravé finance, v rámci níž bankéři klientům ukážou možnosti, jak sjednotit půjčky, získat levnější elektřinu či plyn, jak ušetřit na vedení účtu apod. Možné bude také zobrazit si výdaje v podobě grafů.

George Go upgraduje původní zastaralý internetbanking a přináší nové funkce. Například možnost zobrazit si výdaje jako grafy nebo rady od bankéřů, jak ušetřit.

Novinky od George

Kromě standardních funkcí, které jsou běžné i v internetových bankovnictvích jiných institucí přináší aplikace řadu rozšíření. George vás například upozorní v případě, že nemáte na účtu dost peněz, abyste byli schopni uhradit blížící se platby. Naopak v případě, že máte příliš vysoké limity na kartě, které běžně nepřekračujete, navrhne vám jejich snížení, aby v případě zpronevěření karty došlo k co nejnižším ztrátám. Bude vás informovat, že se blíží konec platnosti vašeho občanského průkazu. Součástí každé žádosti o účet je předložení OP a také při výměně dokladů – například při změně bydliště nebo po svatbě – jste povinni bance tuto skutečnost sdělit a s novým dokladem se dostavit na pobočku.

V současné chvíli umí aplikace George sama vyhodnotit kolem 40 různých situací a doporučit individuální řešení na míru, které vychází z analýzy využívání finančních služeb u daného klienta. Georgovy dovednosti by se měly do budoucna rozšiřovat. Týkat se budou především úspory peněz a finančních rad. V současnosti dokáže George vyhodnotit, zda by nebylo výhodnější sjednocení více nebankovních půjček, doporučit hypotéku, kontokorent nebo zoptimalizovat výdaje.

Aplikace Česká spořitelna George nabízí kromě standardních funkcí internetového bankovnictví řadu novinek, které vycházejí z individuálního nakládání s účtem.

Ovládání a bezpečnost

Kromě standardních forem placení účtů, kdy se čísla do bankovnictví vypíší, nebo je možné naskenovat QR kód, nabízí George další možnost. Údaje o bankovním převodu stačí vyfotit chytrým telefon a aplikace bankovní příkaz sama vyplní. Není potřeba dodávat, že zautomatizované vkládání dat výrazně spoří čas. Podobně jako QR kód, minimalizuje i nafocení údajů do telefonu překlepy a chyby. Samozřejmě i roboty je potřeba kontrolovat.

Mobilní aplikace má také jinou formu zabezpečení, než je ověření prostřednictvím SMS kódu. Jedná se o další aplikaci, která se jmenuje George klíč. Zákazník si sám zvolí šestimístný PIN nebo ověření prostřednictvím biometrických údajů, po ověření je vygenerovaný klíč, kterým se všechny transakce v internetbankingu ověřují. Přesto stále zůstává i možnost ověření přes SMS.

V souvislosti s novou službou rozšířila Česká spořitelna také své zákaznické centrum. To je nyní k dispozici 7 dní v týdnu, 24 hodin denně po telefonu nebo přes chat. V případě, že budete přihlášeni do aplikace George, není potřeba u operátora call centra dále ověřovat vaši identitu a je možné rovnou řešit danou situaci.

Zpět na seznam