Jak začít s EET? Poradíme Vám | VímVíc.cz

Jak začít s EET? Poradíme Vám

23. 02. 2018

Elektronická evidence tržeb se týká každého, kdo provozuje ubytovací či stravovací služby nebo má maloobchodní či velkoobchodní prodej. Pokud jste v této oblasti nováček, máme pro vás návod na registraci k EET 2018 ve třech jednoduchých krocích.

Elektronická evidence tržeb

1. krok – autentizační údaje

Pokud patříte do skupiny podnikatelů, kteří mají živnostenský list a musí evidovat své tržby, první věcí, která vás čeká, je registrace EET. K tomu potřebujete autentizační údaje (uživatelské jméno a heslo do systému správy údajů evidence tržeb). Tyto údaje můžete získat dvěma způsoby:

  • Pokud máte datovou schránku, EET přihlášení lze udělat online na stránkách daňového portálu. Po odeslání vyplněného formuláře dostanete během tří dnů autentizační údaje do datové schránky.
  • Druhou možnost je registrace EET na jakémkoli finančním úřadu. V takovém případě dostanete své autentizační údaje v obálce přímo do ruky během pár minut.
Potřebné autentizační údaje můžete získat buď skrze datovou schránku nebo osobně na firemním úřadu.

2. krok – přihlášení do internetové aplikace

Prostřednictvím autentizačních údajů se přihlásíte na stránkách portálu finanční správy. V rámci registrace EET budete požádáni, abyste zadali údaje o všech vašich provozovnách, kterých se elektronická evidence tržeb týká. Provozovny mohou mít tři podoby:

  • stálá provozovna – uveďte přesnou adresu
  • mobilní provozovna – uveďte registrační číslo nebo jednoznačnou identifikaci popisem
  • virtuální provozovna – uveďte webové stránky či kontaktní údaje (e-mail, telefon)
V rámci registraci zadejte údaje o každé z Vašich provozoven.

3. krok – stáhnutí certifikátu

Po zadání údajů o provozovnách vám systém vygeneruje unikátní číslo pro každou provozovnu. Certifikát, tedy soubor s koncovkou .crt, který vaši výlučnou identifikaci obsahuje, si uložíte do počítače. Dobře si zapamatujte heslo k certifikátu. Soubor následně nahrajte do svého zařízení či aplikace, jako je fyzická EET pokladna nebo virtuální e-shop. Každá provozovna či EET pokladna musí mít svůj vlastní certifikát.

Každá provozovna obdrží unikátní číslo, které nahrajete do EET zařízení.

EET 2018

Pokud jste úspěšně prošli registrací k EET, máte možnost si vyzkoušet nastavení a fungování systému v ověřovacím módu. Test proběhne jako skutečná elektronická evidence tržeb, ale údaje se u správce daně neuloží.

Poslední krok, který vám zbývá, je informační oznámení. Jako podnikateli či provozovateli podléhajícímu evidenci Vám zákon o EET ukládá povinnost tuto informaci sdělovat zákazníkům. Ve své provozovně (ať už stálé, mobilní či virtuální) musíte viditelně umístit toto oznámení:

„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“

Pokud máte výjimku od správce daně pro zjednodušený režim, text zní:

„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.“

Každý provozovatel podléhající EET musí v provozovně umístit informační oznámení.
článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Lektoři radí Start kariéry Pracovní právo