14. 05. 2018

Zuzana Třebíčková, Digital HR Marketing Specialst společností AAA Auto, nám odpověděla na několik otázek zaměřených především na HR v roce 2018. My vám tak můžeme poskytnout pár zajímavých informací přímo z prostředí AAA Auto.

HR v AAA Auto

HR v AAA Auto funguje jak má

AAA Auto slaví mimo jiné úspěch v podobě investic do vzdělání zaměstnanců, což považuje Zuzana Třebíčková za důsledek dobré funkce HR ve firmě. HR považuje celkově za důležitý obor, který má silný poradní hlas v mnoha situacích, především těch, které se týkají lidského kapitálu.

S aktuální spokojeností s HR ve firmě souvisí i fakt, že v tomto roce budou pokračovat v projektech, se kterými začali loni. Zaměří se tedy na další investice do zaměstnanců v podobě různých benefitů, odměn a nejrůznějších možností v kariéře. Jedna velká změna ovšem nastane, a tou je změna v přístupu managerů. Celá firma se rozhodla stavět na silných manažerských osobnostech, které zaručí bezproblémový chod.

„HR má roli rovnocenného partnera a toto je potvrzeno také faktem, že máme zástupce HR v boardu společnosti.“

S počtem uchazečů bojují pomocí nových brandů

Stejně jako ostatní firmy nejen z našeho průzkumu Výhled firem na HR v roce 2018, i AAA Auto se potýká s problémem nízkého počtu uchazečů, který způsobuje rekordně nízká nezaměstnanost. Tato společnost ale bojuje i s dalším problémem, kterým je sugesce lidí, že jde malou firmu s ojetými vozy, přestože AAA Auto působí hned v několika evropských zemích. S obojím je ale potřeba bojovat a tato dirma se rozhodla na to jít prostřednictvím moderních a prémiových značek, mezi které patří například Mototechna.

„Faktem je, že jsme moderní, rychlá a technologicky vyspělá společnost s působností v několika evropských zemích.“

Sociální sítě i employer branding hraje svou roli

Zuzana Třebíčková si je dobře vědoma toho, že většina pozornosti mladých uchazečů je věnována sociálním sítím. Je tedy velmi důležité se zaměřit právě na tuto stranu a snažit se co nejvíce zaujmout. AAA Auto se tak snaží být v tomhle ohledu velmi aktivní a nabídnout uchazečům na sociálních sítích, ať už mluvíme o Faceboooku, Instagramu nebo LinkedIn, co nejvíce potřebných informací, na základě kterých si mohou udělat reálný obrázek o firmě.

S celkovým dojmem pak pomáhá employer branding, který se stal nepostradatelným nástrojem snad všech firem. Podívejte se například, jak je to s Kauflandem a výhledem na HR v roce 2018.

Adaptační proces v AAA Auto

V AAA Auto moc dobře vědí, že manuál pro začínajícího zaměstnance není klíčem k úspěšnému začlenění do kolektivu. Proto je do tohoto procesu začleněn manažer, který má na starosti zajistit, aby se nováček cítil v práci co nejdříve příjemně a nebyl vyčlěňován z kolektivu. Důkazem, že si na tomto postupu firma opravdu zakládá je, že motivací pro managera je finanční ohodnocení za bezproblémové zaškolení každého nového zaměstnance. V AAA Auto je tedy postaráno jak o praktické zaučení nováčka, tak i jeho pohodlí a příjemný nástup.

„Onboarding je v AAA Auto velmi sofistikovaných procesem, lišícím se různými délkami a intenzitou.“

Hodnocení firem jako užitečný nástroj

Ačkoliv se u většiny firem můžeme těšit čím dál větší transparentnosti vůči uchazečům, hodnocení zaměstnavatelů je podle Zuzany užitečným nástrojem nejen pro uchazeče, ale i firmy samotné. Považuje za důležité získat rychle zpětnou vazbu zaměstnanců, aby mohli v případě potřeby provést změnu. A tuto možnost jim poskytuje právě hodnocení firem.

„Je pro nás důležité slyšet, že věci děláme dobře a také chceme vědět, co zlepšit.“

Obor HR v budoucnu

Pokud má Zuzana stručně definovat aktuální trendy v HR, použije následující slova: transparentnost, autenticita, rovné příležitosti, flexibilita pracovních úvazků, work&life balance a smysluplnost. I pohled na budoucnost HR má celkem jasný. V každém případě nemá strach z robotizace, protože ačkoliv jsou již dnes moderní technologie nedílnou částí našich životů, lidské zdroje jsou podle Zuzany nezastupitelné.

Témata:

Nastartuj kariéru Nahlédni do firem a kanceláří Zajímavosti z firem a kanceláří Personalistika a lidské zdroje