Anna Říhová Horáková o HR a náboru zaměstnanců | VímVíc.cz

Anna Říhová Horáková o HR a náboru nových zaměstnanců

05. 02. 2020

První rozhovor z HR prostředí s námi udělala Anna Říhová Horáková, která se stará o nábor nových pracovníku pro jedničku na trhu v oblasti petrochemie a rafinérské výroby. Proč se zaměstnanci do Unipetrolu rádi vracejí? Jaké jsou tři klíčové věci, díky kterým je práce s novými zaměstnanci úspěšnější?

AŘH

Anna Říhová Horáková vystudovala komunikaci a lidské zdroje. Od 19 let vyrůstá v korporátu Unipetrol. Zde se profesně realizovala z pozice recepční během studií, na asistentku jednatelů společnosti a nyní se už skoro 4 roky věnuje vystudovanému oboru a koníčku – práci s lidmi a HR. Zastává pozici specialisty náboru a HR marketingu. Ráda se věnuje cestování, ať už v tuzemsku či zahraničí.

Jak vypadá den moderního HR specialisty?

Záleží na roli HR specialisty ve firmě. Pokud se budeme bavit o člověku se specializací na nábor zaměstnanců nebo HR marketing, měl by mít rozhodně povědomí o zaměstnancích ve své firmě. Být ochotný jim pomoci a proniknout do jejich pracovního prostředí, tak aby navnímal chemii týmu a byl schopný jim najít relevantního kolegu.

Měl by mít ale nejen povědomí o vnitřním prostřední své firmy, ale také vnějším. Neznamená to, že by měl být super aktivní na sociálních sítích a komentovat kde co. Občas je nejlepší role pasivního uživatele a navnímat ostatní prostředí okolních firem a uživatelů. Zjistit aktuální témata, zvýšit si povědomí a s těmito informacemi poté pracovat.

Co si myslíte, že děláte výrazně lépe než konkurence?

Nechtěla bych se nad nikým povyšovat, takže tuto otázku by spíše měli hodnotit zaměstnanci a naši kandidáti. Ale myslím si, že o něčem možná svědčí fakt, že se pravidelně setkáváme s tím, že se nám ex-zaměstnanci chtějí vracet zpět do společnosti.

S jakými lidmi se Vám pracuje nejlépe a s jakými naopak nejhůře?

Nejlépe se pracuje s lidmi, kteří chtějí - ať už to znamená, že jsou flexibilní v rámci termínu pohovoru nebo si dají záležet na přípravě k pohovoru, kdy pro nás mají připravené zajímavé otázky, týkající se pozice a našeho prostředí.

Na kolik jsou pro Vás u uchazečů důležité zkušenosti a nakolik chuť?

Určitý směr a úroveň vzdělání je samozřejmě o něčem vypovídající a důležitý, ale chuť pracovat k „nezaplacení“. Najdou se lidé, kteří sice mohou nabídnou 15+ let zkušeností, přesto mohou být vyhořelí a mít jinou chuť k práci, než méně zkušený člověk, který ale pracovat chce.

Jaké pracovní pozice obsazujete nejhůře a jaké naopak nejlépe?

Standardně se nám obsazují nejlépe administrativní a obchodní pozice – nejhůř jsou to pozice specialistů – především v oblasti elektro nebo IT.

Jaké vlastnosti by měl mít HR specialista pro 21. století?

Nejdůležitější vlastností by měla být přirozená empatie, emocionální inteligence a selský rozum. Z mého pohledu to bohužel v dnešní době není tak častá kombinace vlastností HR specialisty a to je důvodem, proč má HR tak špatnou pověst.

Zkuste říci tři tipy pro práci s novými uchazeči?

Komunikace, upřímnost a dostatek informací. To jsou dle mne klíčové aspekty úspěšné práce s novými uchazeči.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Personalistika a HR