Pasivní kandidáti: Skryté profesní zlato | VímVíc.cz

Pasivní kandidáti: Skryté profesní zlato

22. 01. 2018

Hledáte ideálního jedince pro danou pozici a z uchazečů, kteří se k vám hlásili, vás zatím nikdo neoslovit? Zkuste zalovit v pasivních kandidátech, neboli lidech, kteří zrovna aktivně práci nehledají, ovšem zajímavou nabídku by přijali.

Pasivní kandidáti: Skryté profesní zlato

Kdo je to pasivní kandidát

Už se vám někdy stalo, že vás někdo oslovil s nabídkou práce tehdy, kdy jste zaměstnání měli? Byli jste v tu chvíli pasivní kandidát. Pasivní kandidát je totiž někdo, kdo je zaměstnaný, práci tedy v tuto chvíli aktivně nehledá, ovšem o změně práce někdy přemýšlí anebo by byl ochotný změnit práci tehdy, pokud přišla velmi zajímavá nabídka. Takových lidí je na pracovním trhu velké množství. Znamená to, že kromě uchazečů, kteří se k vám přihlásili prostřednictvím nabídky práce, byste se do budoucna měli zaměřit také na pasivní kandidáty. Neboli na ty, co sedí v kanceláři, nejsou příliš spokojení, nebo na ty, kdo mají velmi zajímavé vlastnosti a schopnosti a v současné práci je dostatečně nevyužijí.

Pasivní kandidát: Možná práci v tuto chvíli nehledá, ovšem nad zajímavou nabídkou by velmi uvažoval.

Pokud hledáte profesionály v oboru, zkuste pasivní kandidáty

Jak už bylo řečeno výše, pasivní kandidát zrovna práci nehledá. Zvažoval by ovšem nabídku práce, pokud pro něj mohla být v něčem zajímavá. Projekt? Renomovaná firma? Čistá mzda anebo třeba benefit v podobě práce z domova? To, co se dosadíte už je na vás. Stále ovšem platí, že pokud jedince oslovíte s velmi zajímavou možností práce, může uvažovat o změně zaměstnání. Na toto pamatujte zejména tehdy, pokud budete hledat člověka na specifickou pozici, profesionála v oboru nebo oboje současně. Zkoušejte oslovovat možné potenciální zaměstnance v místech, kde se vyskytují, s nabídkou, která se těžko odmítá.

Oslovujte pasivní kandidáty s nabídkou, která se těžko odmítá.

Kdy začít s oslovováním pasivních kandidátů

Zdá se, že odpověď “hned” je možná nasnadě, ovšem není to tak. Před tím, než začnete dané kandidáty oslovovat musíte si být jisti několika věcmi. Především je důležité vyšperkovat pracovní nabídku a zjistit si, co se o vaší firmě traduje. Jakou má pověst? Nejsou obecně známé některé okolnosti, které by mohly uchazeče odradit? Pokud ano, zaměřte se na to, abyste měli vždy připravenou odpověď, pokud vás s danou otázkou bude pasivní kandidát konfrontovat, což je velmi možné. Pasivní kandidát má totiž svoji práci a není nucen ji měnit. Bude tedy zjišťovat co nejvíce informací, aby se mohl dobře rozhodnout.

Ujasněte si odpovědi na tyto otázky:

  • Proč by měl uchazeč od svého stávajícího zaměstnavatele přejít k vám?
  • Co vaše firma nabízí navíc?
  • Jaké jsou odměny a benefity ve vaší firmě?
  • Jaká bude pracovní pozice (v tuto chvíli pasivního) kandidáta a co bude mít na starost?
  • Proč jste jej oslovili přímo?

Kde pasivní kandidáty hledat

Míst, kde oslovit potenciálního zaměstnance jsou desítky. Ať už se bude jednat o nějakou akci, kde se společně potkáte a vy mu zmíníte, že se u vás právě uvolnilo místo anebo o online prostředí. Tam můžete prozkoumávat hlavně LinkedIn, sociální sítě, ale také třeba různé diskuse, které se budou nějak obsahově dotýkat nabídky práce. Poté můžete jedincům napsat, ovšem používejte personalizované zprávy a dejte si pozor na to, abyste nerozesílali stále stejnou nabídku více lidem. Vaším cílem je vzbudit v pasivním kandidátovi důvěru jak k vám, tak k firmě a pracovní nabídce.

Vaším cílem by mělo být vzbuzení důvěry a poté “prodání” pracovní nabídky.

Pasivní kandidáti miléniálové

Poměrně specifickou skupinou možných zaměstnanců, jsou mileniálové. Ti se vyskytují hlavně online a neformální přístup k nim je potěší. Dávejte si ale pozor, abyste nebyli příliš neformální. I mileniálové mají své hranice a potřebují cítit, že na ně takzvaně nic “nešijete”. Stále tedy pamatujte na to, že potřebujete vzbudit důvěru. Hledat miléniály můžete zejména na sociálních sítích, ale také ne LinkedIn. Mnoho miléniálů chodí také na přednášky nebo workshopy z oboru.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Pracovní pohovor Úspěch v kariéře