Möbelix a výhled na HR v roce 2018 – Důležitou součástí je employer branding | VímVíc.cz

Möbelix a výhled na HR v roce 2018 – Důležitou součástí je employer branding

13. 05. 2018

Zajímá vás, jak vnímá HR pro rok 2018 expertka na personální rozvoj ve společnosti Möbelix Markéta Vaňková? Zjistili jsme mimo jiné její pohled na aktuální problematiku rekordně nízké nezaměstnanosti nebo názor na employer branding.

HR v Möbelixu

Problém nízké nezaměstnanosti vnímají v Möbelixu jako výzvu

Některé firmy berou aktuální problém rekordně nízké nezaměstnanosti u nás jako problém, jiné ho možná ani nevnímají. O tom se můžete přesvědčit v článku Výhled firem na HR v roce 2018. Jak je na tom ale konkrétně Möbelix?

Markéta Vaňková vnímá to, že se aktuální stav nezaměstnanosti odráží na současném stavu HR v jejich společnosti. Podle její slov mají momentálně co zlepšovat a na tom také pracují. Je potřeba najít způsob, jak zaujmout uchazeče a nenuceně ho přesvědčit o tom, že právě vaše firma je tou pravou volbou. Zároveň je ale hodně důležité vytvářet co nejlepší podmínky pro stávající zaměstnance.

V Möbelixu cítí jako omezení v rámci náboru lidí i právě jejich nízký počet. Zároveň to ale vnímají jako samozřejmost, jelikož situace je taková, že si uchazeči mohou stanovovat pravidla a pokud jim není vyhověno, pokračují v hledání dál. Úkolem firem je tak teď maximální koncentrace na zlepšení všech zaměstnaneckých podmínek na takovou úroveň, aby hrály na trhu práce co největší roli.

„Fakt, že s nedostatkem zaměstnanců se dnes potýká většina firem nechápeme jako omluvu, ale jako výzvu.“

Jsou zaměstnavatelé upřímní k uchazečům?

To je otázka, na kterou lze subjektivně jen těžko odpovědět, Markéta Vaňková se s tím ale poprala a poskytla nám svůj názor. Podle ní se o to firmy v poslední době hodně snaží, není to ale pravidlem. Upřímný a loajální přístup by měl být ale na druhou stranu samozřejmostí. Pokud budete uchazeči slibovat něco, co se nakonec projeví jako lež nebo jen zkreslená pravda, je samozřejmé, že o něho přijdete.

Zároveň se to ale odrazí v pověsti firmy na trhu práce, což je v podstatě to nejhorší, co se může firmě v postavení zaměstnavatele stát. A dnes je to navíc mnohem snadnější, než kdy dříve, a to díky hodnocení zaměstnavatelů, které lze využít přímo na internetu. Pravidlem samozřejmě je, že nespokojený zaměstnanec bude zveřejňovat kritiku s větším nadšením, než spokojený zaměstnanec chválu. S tím je pak potřeba pracovat tak, aby byl dopad negativních hodnocení pro firmu co možná nejmenší.

„Snaha zaměstnavatelů dostat se k uchazečům v co nejautentičtější formě je zřetelná.“

Employer branding v Möbelixu

I employer branding a jeho nenahraditelná součást v HR je způsobena především aktuální situací na trhu, tedy nízkou nezaměstnaností. Firmy se musí prezentovat v co nejlepším světle tak, aby zaujali co nejvíce uchazečů. Podle Markéty Vaňkové je budování značky zaměstnavatele nutností pro úspěšné postavení na trhu práce, což bere sám Mobelix velmi odpovědně. S employer brandingem ve firmě intenzivně pracují a stal se pro ně jednou z priorit. Zároveň ho vnímá jako hlavní tredy v HR pro rok 2018.

„Boom Employer brandingu je logickým důsledkem situace na trhu práce, tzn. nízké nezaměstnanosti a snahy firem udržet si stálé zaměstnance a zaujmout kvalitní uchazeče.“

A jak vnímá tuto problematiku HR specialista České spořitelny Josef Jankovský? To se dočtete v článku Česká spořitelna a výhled na HR v roce 2018.

Jak probíhá adaptační proces v Möbelixu

Adaptační proces a celkový školící program je v Möbelixu zásadní součástí náboru zaměstnanců. V co nejkratší době po nástupu čeká nového zaměstnance úvodní školení s vystihujícím označením “První týden”. Během toho je seznámen historií a filosofií firmy a stěžejní je poté naučit se pracovat s prodejním systémem, k čemuž jsou k dispozici zkušení trenéři. Není to ale pouze o úvodním školení, proto existuje v Möblixu školící plán dokonce na celý kalendářní rok dopředu.

Mimo to ale samozřejmě probíhá i individuální proces začlenění do týmu, kterému se snaží pomoci prostřednictvím vedoucích směny. Ty jsou proškoleni v tom, jak se chvat k nováčkům tak, aby se v nové společnosti cítil co nejdříve jako nedílná součást týmu, a ne pouze jako jeden ze zaměstnanců.

„Adaptační program je pro nás dalším z důležitých témat na rok 2018, kterému se budeme systematicky věnovat.“

A jak vidí Markéta Vaňková vývoj HR do budoucna?

Markéta čeká v tomto ohledu růst moci HR jako oboru v žebříčku firemní hierarchie ve společnostech. Ona sama doufá v to, že se lidé zbaví předsudků vůči tomuto oboru a začnou ho vnímat jako jednu z klíčových oblastí, kterou HR již teď bez pochyby je. Má navíc pocit, že právě teď, v rámci aktuální situace na trhu práce, je ten nejlepší čas tuto změnu vnímání učinit. Doufá v pochopení firem, že investice do lidského potenciálu je zásadní a ve finále se vyplatí. Protože kdo především stojí za úspěchem firmy? No přeci kvalitní a motivovaní zaměstnanci!

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Start kariéry Uvnitř firem a kanceláří Zajímavosti z firem a kanceláří Personalistika a HR