Libor Mattuš radí, jak získávat energii do zaměstnání! | VímVíc.cz

Libor Mattuš radí, jak získávat energii do práce či zaměstnání!

10. 07. 2019

Známe to všichni. Přijdeme domů a … energie zůstala v práci. Cítíme se unavení. A to venku ani nemusí být 35°C, jako teď uprostřed léta. Lidé se mě často ptají, co mám dělat, abych podpořil svoje energetické rezervy, které musí vydržet až do pozdního večera? Chci se s vámi podělit o několik jednoduchých typů, které vám pomohou se nabít.

Energie do práce

Proč je správné začínat čas cvičením?

Ranní rituál má velkou důležitost. Je to jakési dětství dne. Napsal jsem na toto téma článek pro Celostní medicínu.cz. Ve zkratce - prvních 30 minut po probuzení nekoukej do telefonu ani jiné obrazovky a radši si zacvič. Pět Tibeťanů, jógu nebo moji neurorozcvičku. Je na tobě, co si vybereš. Tělo bylo stvořeno k pohybu a jako start dne je pohyb nejlepší volbou.

Proudění krve a lymfy, okysličení celého těla, energii i endorfiny můžeš výrazně podpořit ještě jedním způsobem - a tím je studená sprcha. Klidně si osprchuj jen ruce a nohy, pokud zatím neděláš sprchu na celé tělo. Ale pozor! Žádná vlažná voda! Použij tu nejstudenější, kterou z kohoutku dostaneš. Co více, ranní studená ti zrychlí metabolismus, tím pádem spaluješ více tuku! Pomůže ti také mít více receptorů na endorfiny, které přináší pocit štěstí. 

Mysli rozvojově, ne fixně

Dej svému dnu možnost být lepší, než ten předchozí. To, že se něco nepovedlo, vezmi jako příležitost udělat to příště lépe. Žádný stav není fixní - nálada, stejně jako vývoj projektu se bude měnit. Je na tobě, jak mu dáš sám v sobě možnost, se proměnit ve svou nejlepší variantu. To přinese hodně energie a nadšení z nových možností. Jak dělat i rutinní činnost každý den lépe? Jak díky tomu pěstovat u vnitřní radost z každé činnosti? Zkus najít vlastní způsob. 

Energie do práce

Zlepši své dýchání

Tradiční rada se zhluboka nadechnout, když potřebujete energii nebo se zklidnit není to pravé. Pravdou je opak. Opravdu energii šetřící a vytvářející způsob dechu je jemný, sotva znatelný dech nosem. 

Ano, nosem. Omez prosím průchod vzduchu pusou. Vzdechy, nádechy pusou (děláme často při mluvení) tě obírají o energii a nenápadně stresují tvůj nervový systém. Soustřeď se přes den na to, aby si používal k dechu jeho primární kanál - nos. Jak říká světový rekordman v potápění bez přístrojů, Dán Stig Severinsen, “Nos je určený dýchání, ústa k jezení”. Neprohazujte je. ;)

Třikrát týdně fyzickou aktivitu

Dopřej si 3x týdně intenzivnější fyzickou aktivitu - kolo, běh, fitcentrum. To ti dodá více kyslíku do buněk také díky lepšímu proudění krve, a dokonce zlepší růst mozkových spojů (synapsí). Málo co tě udělá tak biologicky šťastným, jako intenzivnější fyzická aktivita. Pokud chceš hubnout, doporučuju si po ní nedat pizzu nebo pivo. ;)

Studená sprcha na konci dne

Vystavení se chladivých podmínkám zlepší produkci spánkového hormonu melatoninu. Nemusíš ho brát v tabletách - tělo si ho umí vyrobit samo! Navíc pro kvalitní odpočinek tělo potřebuje nižší teplotu. Studená sprcha 30 - 60min. Před spánkem je jasná volba pro kvalitní odpočinek a tím pádem dostatek energie na další den!  Všechny tyto poučky platí stejně dobře i pro ty z vás, kteří pracují z domova.

Autor Libor Mattuš

Profesionální tlumočník čínského a anglického jazyka, kouč, konzultant a biohacker. Libor pomáhá lidem ve firmách i mimo ně být lepší verzi sebe sama, pomocí práce s dýcháním, chladem, fyzickým pohybem a stravou.

Témata: