7 tipů k boji proti podzimní únavě v kanceláři | VímVíc.cz

7 tipů k boji proti podzimní únavě v kanceláři

03. 11. 2017

Přepadla vás podzimní únava? Do ničeho se vám nechce a nejraději byste se jen zachumlali do postele a spali? Přečtěte si několik tipů, jak s podzimní únavou bojovat (nejen) v kanceláři.

Můj obrázek

1. Telefon odložte daleko od postele

Smartphony a tablety mohou být velmi návykové. Nekonečné kontrolování zpráv a novinek nám ničí kvalitu spánku. Navíc výzkumníci zjistili, že používání telefonu v noci ovlivňuje náš spánek tak, že v podstatě eliminuje všechny jeho příznivé účinky na náš organismus. V některých firmách je sice možnost, dát si na chvilku "šlofíka". Dokud to ale nebude možné všude, snažte se minimálně o kvalitní, ničím nerušený, spánek bez telefonu pod polštářem.

Pamatujte také na to, že si můžete vzít dovolenou. Přečtěte si článek o tom, kdy máte nárok na dovolenou.

Zakažte si mít telefon blízko u postele.

2. Dejte si pauzu

Jestliže pracujete celý den pouze s přestávkou na oběd, není se čemu divit, že vás přemůže podzimní únava. Zakomponujte do svého režimu několik pravidelných přestávek denně. Výzkumníci totiž zjistili, že ti, kteří si dělají časté přestávky, dokážou čelit únavě mnohem lépe a ještě k tomu jsou produktivnější, než ti, kteří přestávky vynechávají. Dělejte si přestávky i tehdy, pokud se vás týká práce z domova.

3. Dejte se do pohybu

Pohyb způsobuje to, že se cítíte více v pozoru. Zkuste jednoduché cvičení v kanceláři a pokud se vám nechce, zajděte alespoň na rychlou procházku skrze kanceláře anebo kolek budovy. Můžete si také vyšlápnout schody do dalšího patra.

4. Stoupněte si k práci, když to jde

Ptáte se, jak se zbavit únavy? Pokuste se nesedět celý den. Mnoho kanceláří už v současné době nabízí vysoké stoly, u kterých můžete s počítačem stát. Zkuste střídat toto se sezením.

5. Jezte chytře a lépe

Nejdůležitější zásadou je jídlo. Nevynechávejte žádné jídlo a hlavně ne snídani. Dobrá snídaně plná vlákniny vám může pomoci zvládnout celé dopoledne bez náznaku únavy. Při obědě se zase snažte vyhýbat příliš tučným jídlům. Také odolejte potřebě přejíst se. Plný žaludek totiž čerpá mnoho krve do žaludku a váš mozek tak strádá. Můžete se poté cítit unavení a bez energie. Také nekonzumujte příliš mnoho cukru. Pokud máte chuť na sladké, dejte si ovoce.

Vyhýbejte se cukru. Pokud máte velkou chuť na sladké, dejte si ovoce.

6. Pijte více vody a méně kofeinu

Dehytrace je další příčina únavy. Mějte na stole stále k dispozici dostatek vody a snažte se vvypít minimálně takové množství vody denně, které odpovídá 8 skleničkám. Pijte také tehdy, kdy nemáte zrovna žízeň. Pokud se vám zdá, že nedokážete fungovat bez kafe, omezte ho. Kofein totiž způsobí pouze rychlé nakupnutí, které ale bude postupně ztrácet svoji sílu, když budete pít kafe příliš často. Tělo si na přísun kofeinu jednoduše navykne. Pokud také budete pít kafe navečer, můžete si přivodit nespavost.

7. Pozměňte trochu své pracovní prostředí

Rozvisťte více světel, snižte teplotu místnosti a přijdejte k práci více zvuků. Budete možná velmi překvapeni, jakým způsobem vás to nakopne. Pokud nevíte, jaké "zvuky", přečtěte si článek o tom, jakou hudbu poslouchat k práci a ke studiu.

Chcete doslova změnit své pracovní prostředí? Podívejte se na aktuální nabídky práce.

Témata:

Nahlédni do firem a kanceláří Zajímavosti z firem a kanceláří Ze života firem a kanceláří