Rady pro fakturování bez chyb | VímVíc.cz

Rady pro fakturování bez chyb

10. 12. 2022

Každý, kdo je OSVČ a své podnikání teprve rozjíždí, má spoustu otázek. Jak nastavit ceny, jaké papíry zařídit, kde najít první zákazníky, ale i jak to všechno stihnout. Hodně času podnikateli zabere administrativa, včetně fakturování. Čtěte, jaké jsou náležitosti faktury a čím si usnadníte práci.

Nejdřív musíte znát základy – faktura je jedním z nejčastějších typů účetních dokladů. V praxi se setkáte s vydanými a přijatými fakturami. Vydané faktury jsou ty, které vystavíte svým zákazníkům a na jejich základě dostanete peníze. Přijaté faktury naopak dostanete vy od svých dodavatelů.

Rady pro fakturování bez chyb

Náležitosti faktury

Pokud v podnikání začínáte, nejspíš neplatíte DPH a nevedete účetnictví. Náležitosti faktury se řídí občanským zákoníkem. Vždy o sobě musíte uvést tyto údaje:

  • Jméno a příjmení (u fyzické osoby)
  • Název (u právnické osoby)
  • Fakturační adresu (sídlo firmy nebo fyzické osoby)
  • Označení registru, ve kterém jste jako podnikatelé zapsaní (například živnostenský rejstřík)

Pokud jste plátce DPH nebo vedete účetnictví, náležitosti se liší.

Musí být na faktuře razítko a podpis?

Razítko ani podpis na faktuře ze zákona povinné není. Pokud ale vystavujete faktury elektronicky, můžete si tyto prvky naskenovat a nahrát do systému. Chytrý fakturační program je pak propíše na každou vystavenou fakturu.

Na fakturu můžete připsat, že nejste plátce DPH a uvést také datum splatnosti faktury. Pokud datum splatnosti neuvedete, platí třicetidenní lhůta podle občanského zákoníku.

Fakturaci usnadní fakturační systém

S chytrým fakturačním programem typu iDoklad je vystavení faktury jednoduché. Zvládnete ho na pár kliknutí – a máte jistotu, že faktura splní všechny povinné náležitosti.

Stačí vybrat klienta z adresáře nebo napsat jeho IČ, uvést, co fakturujete a za kolik. Zbytek doplní program sám. A tím to nekončí.

Fakturu odešlete přímo z iDokladu nebo jako přílohu ze svého e-mailu. Program spárujete se svou bankou i e-shopem. Pokud váš zákazník nezaplatí do doby splatnosti, iDoklad mu automaticky odešle upomínku, nebo naopak poděkování, když vám přijdou peníze na účet.

Nechte fakturační program, ať vám usnadní práci a vy získáte čas na to, co vás na podnikání baví nejvíc.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Pracovní právo Úspěch v kariéře Uvnitř firem a kanceláří Zaměstnání a podnikání Peníze Návody