Möbelix – místo, kde lidé pomáhají lidem lépe bydlet | VímVíc.cz

Möbelix – místo, kde lidé pomáhají lidem lépe bydlet

28. 06. 2020

Möbelix je progresivní obchod s kvalitním nábytkem, který má od západních Čech po východní Slovensko 18 prodejen. V jeho nabídce je k nalezení praktický a moderní nábytek, vybavení do bytu a široká škála bytových doplňků. Jako jediný prodejce v České republice a na Slovensku nabízí možnost 3D vizualizace doma u zákazníka, díky které si každý může navrhnout třeba vlastní kuchyni. Škálu možností, nové trendy i důvody, proč jsou kuchyně jejich vysněný obor, nám přiblížili vedoucí kuchyňské akademie Pavel Kozák a návrhářka a prodejce kuchyní Ivona Svobodníková.

Möbelix – místo, kde lidé pomáhají lidem lépe bydlet

Ivona Svobodníková (IS) se na profesionální úrovni věnovala volejbalu a za svoji kariéru objela celý svět. Když ji ukončila, pustila se do nové výzvy. Práce v Möbelixu ji přišla jako ta nejlepší volba i díky tomu, že mohla podle svých slov nakouknout do normálního pracovního světa. Kuchyně pro ni znamenají něco specifického v tom ohledu, že kuchyni si lidé většinou vybírají na příštích 10 až 15 let, proto je zde kladen důraz na sebemenší detaily a o to jsou tu hezčí výsledky. Obor se mi líbí proto, že je kreativní a opravdu platí, že co nový zákazník to nové dobrodružství. Práce mě baví už jen z toho důvodu, že každý den přinese něco nového. Člověk prostě nikdy neví, co mu nový den přinese, dodává Ivona Svobodníková.

Pavel Kozák (PK) už od mládí tíhl k truhlařině a technicky zaměřeným odvětvím, proto, když se mu naskytla možnost věnovat se kuchyním, neváhal. Začínal jsem jako prodejce „kuchyňář“ na pobočce, ale měl jsem potřebu se neustále posouvat dál, vyvíjet se a rozšiřovat si obzory. Se založením technické zaměřovací kanceláře (TZK) přišly i nové možnosti seberealizace, popisuje svoji cestu v Möbelixu.

Möbelix – místo, kde lidé pomáhají lidem lépe bydlet

Když si bude chtít zákazník v Möbelixu pořídit kuchyni, co všechno ho čeká?

IS: Určitě první, na co se musí zákazník připravit a co musíte čekat, je střetnutí představy s realitou a reality s představou. Plánovat kuchyni je velmi technicky náročné a máme také samozřejmě určité možnosti plánování, ze kterých musíme vycházet. V některých případech se může stát, že se trošku pozmění vzhled kuchyně a to někdy zákazník nečeká. Takže bych určitě doporučovala mít při plánování kuchyně otevřenou mysl.

PK: K tomu, abyste měli svoji kuchyň snů, je nutné absolvovat kolečko procesů. Nejprve zákazníka čeká plánování kuchyně s prodejcem, který se zákazníkem probere jeho požadavky. Poté následuje digitální zaměření reálného prostoru u zákazníka. Záměr je odeslán do TZK, kde už pracujeme se skutečnými daty a podklady. Po zpracování záměru je kuchyň vrácena zpět prodejci, který se dohodne se zákazníkem na druhém setkání. Tam se doladí veškeré připomínky a zjištěné nedostatky. Následně je kuchyň opět vrácena osobě, která zpracovávala záměr. Po důkladné kontrole se kuchyň a komponenty objednají. Zároveň s objednáním posíláme zákazníkovi vyhotovené instalační plány, aby vše dospělo ke zdárnému konci. Po dodání kuchyně na sklad už následuje montáž.

Mobelix - místo, kde lidem pomáhají bydlet

Kuchyňská akademie Möbelix

Díky kuchyňské akademii je možné neustále zvyšovat kvalifikaci prodejců. Kuchyňská akademie je naprosto nezbytná pro zvyšování kvalifikace prodejců. Zároveň jsou v Möbelix akademii školeni i úplně noví zaměstnanci, kteří se následně věnují plánování kuchyní na pobočkách. Möbelix akademie je také k dispozici prodejcům v případě jakýchkoliv problémů a dotazů. Po absolvování školení v kuchyňské akademii by měl být člověk schopen zákazníkovi naplánovat a zpracovat kuchyň a obecně se orientovat v problematice a sortimentu dodavatelů.

Do plánování vstupují technologie i lidský faktor. Jaký je poměr sil?

IS: Když budu mluvit za sebe, tak u mě je poměr 60:40 % ve prospěch lidského faktoru. Lidský faktor přesahuje. Pokud komunikace se zákazníkem probíhá v pohodě a jsme naladěni na stejnou vlnu, tak myslím, že úspěch je víceméně zaručen. Mně se poté pracuje lépe a zákazníci cítí, že je o ně postaráno a že jim chci opravdu pomoci.

PK: Technologie jsou v dnešní době na vzestupu a ve velké míře je využíváme i při celém procesu od plánování po konečnou montáž. Jsou nezbytné pro digitální záměry, zpracovávání zakázek v počítačovém programu až po samotnou výrobu kuchyní. Lidský faktor je ale v našem oboru stále velmi důležitou součástí, řekl bych, že naprosto rovnocennou. Nikdo a nic nenahradí osobní kontakt se zákazníkem.

Osobní kontakt a komunikace se zákazníkem jsou v Möbelixu klíčové.

kuchyně mobelix - kuchyňská akademie mobelix

Na co berete při plánování kuchyní především ohled?

IS: Asi na všechno. Ale samozřejmě vždy začínám s těmi základními údaji, jako jsou rozměry kuchyně, termín dodání, rozpočet a podobně.

PK: Nejdůležitější jsou pro nás samozřejmě požadavky zákazníků, ale vždy se snažíme plánovat kuchyň tak, aby byla především funkční a správně sloužila svým účelům. Při plánování a celkovém zpracování bereme proto ohledy hlavně na plnou funkčnost a dodržování bezpečnostních pravidel a norem.

Proč jste si vybral/a práci právě ve společnosti Möbelix?

IS: Möbelix mi přišel jako velmi sympatická firma a můžu říct, že se to potvrdilo. Kolektiv máme strašně fajn a celkový přístup je na úrovni.

PK: Möbelix je spolehlivý a férový zaměstnavatel. Co se týká odvětví kuchyní, řekl bych, že je na vzestupu. Ve firmě mám možnost zlepšovat se, rozšiřovat si vlastní obzory a profesně růst, navíc každý hlas je zde vyslechnut a brán v potaz. Mohu tak ovlivňovat dění a vyslovit svůj názor na podměty pro zlepšování, což je v dnešní době pro další rozvoj nezbytné. Člověk se tu může realizovat.

Pavel Kozák o nových trendech na trhu kuchyní:

Každým rokem přichází naši dodavatelé s inovacemi a novými dekory, které nabízíme našim zákazníkům. Každoročně proto obnovujeme výstavní kuchyně na našich pobočkách, aby si zákazník mohl prohlédnout část sortimentu i „naživo“. Zákazníci pozvolna začínají experimentovat s dekory a barvami, přesto u nás stále převládá bílá barva a kombinace dřeva v nejrůznějších odstínech. Dle mého názoru se dá očekávat větší začleňování digitálních technologií do kuchyní. Už nyní jsou jejich součástí chytré spotřebiče, které lze ovládat přes bluetooth a wi-fi připojení.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Ze života zaměstnanců