Styly řízení: 5 druhů neefektivních vlastností team leaderů | VímVíc.cz

Styly řízení: 5 druhů neefektivních vlastností team leaderů

08. 11. 2017

Máte nad sebou kvalitního team leadera? Jste jím vy sami? Ne každý se stane efektivním leaderem přirozeně. Vyvážení toho, co vyhovuje vám i vašemu týmu, často vyžaduje hodně přemýšlení a práce. Jaké styly řízení byste při své cestě za zlepšením měli vynechat?

Styly řízení: 5 druhů neefektivních vlastností team leaderů

1. Mikro management

Je důležité i uvědomit, na kolik je třeba vašim zaměstnancům pomáhat a nakolik si vystačí oni sami. Je samozřejmě v pořádku pomáhat tehdy, když je to potřeba, ale dobrý leader ví, že jednou za čas je také vhodné udělat krok zpátky. Jinak bude mít kolem sebe tým lidí, který nebude schopný žádný problém nebo úkol vyřešit bez vaší rady. A nikdo nechce mít nerozhodný tým, který nakonec ještě vlastně přidělává další práci.

Mrkněte na kurz o tom, jak fungují tabulky Google, jakožto virtuální kancelář.

Přílišná kontrola vašeho týmu a zasahování do pravomocí ostatních může váš projekt úplně zničit.

Co se stane, pokud bude váš styl řízení přehnaně kontrolující?

  • demotivovaný tým
  • pracovníci budou závislí na vašich radách
  • práce nebude tak efektivní, jak by být mohla

2. Nechat vše plynout přirozeně

Mnoho příkladů nevhodných stylů řízení a vlastností teamleaderů se týkají toho, že jsou manažeři příliš striktní. Problém je ale také, pokud je to naopak. Někteří šéfové se bojí, že je pak lidé v týmu nebudou mít rádi. Určitá disciplína je ale potřeba vždy.

Co se stane, pokud budete příliš uvolněný šéf/šéfka?

  • výkonnost vašeho týmu bude klesat
  • pracovníci mohou zlenivět
  • deadliny nebudou dodržovány

3. Autokratické vedení týmu

Určitá forma autokracie je u šéfů samozřejmě potřeba, ale nesmí se to přehnat. Autokratický styl řízení je takový styl, kdy jedna jediná osoba dělá rozhodnutí a všichni ostatní je musí následovat. Team leader by měl fungovat jako někdo, kdo dělá důležitá řešení, ale nechává své zaměstnance vyjádřit jejich názor, pokud s něčím nesouhlasí, nebo mají pocit, že to nefunguje a poté z toho udělá závěr.

Pokud svým zaměstnancům nedáte prostor, začnou k vašemu stylu řízení cítit odpor.

Co se stane, pokud tým povedete pouze autokraticky?

  • povede to k chybným rozhodnutím
  • bude to mít vážný dopad na celkový chod vaší společnosti
  • může to celkově snížit efektivitu vašeho projektu

4. Špatná komunikace

Pokud ve vašem týmu nefunguje předávání informací, je třeba to okamžitě napravit. Všichni v týmu musí přesně vědět, jaká je situace a jak se bude dál postupovat. Není možné, aby team leader měl něco v hlavě, sdělil to pouze několika lidem a vyžadoval poté plnění ode všech a naopak.

Informovanost uvnitř týmu je pro jeho fungování zásadní.

Co se stane, pokud ve vašem týmu nebude fungovat komunikace?

  • bude docházet k nedorozuměním
  • tým bude zmatený a demotivovaný

5. Neustálá kritika

Pokud budete vaše zaměstnance stále za něco peskovat (a můžou to být i stálé menší výtky), můžete se také dočkat toho, že vás budou mít dost. Jednoduše dají výpověď a najdou si přátelštější firmu a prostředí. Snažte se disciplínu také trochu uvolňovat.

Pokud hledáte novou práci, podívejte se na vzor životopisu a zvyšte při jeho tvorbě svoje šance na pozdější úspěch. Pravděpodobně se vám bude hodit také to, jak napsat motivační dopis.

Co se stane, pokud budete přehnaně kritičtí?

  • pracovníci mohou začít odmítat jejich manažera
  • tým bude demotivovaný
  • začne klesat morálka
  • zaměstnanci mohou podat výpověď

Přemýšlíte o změně práce? Podívejte se na aktuální nabídky práce.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Úspěch v kariéře