Sociální média jako nástroj náboru | VímVíc.cz

Sociální média jako nástroj náboru

19. 12. 2017

S rychle se proměňujícím světem práce se proměňují také způsoby, jakými se dostat k těm nejlepším uchazečům. Jak vám mohou při hledání talentů pomoci sociální média, a které sociální sítě jsou pro nábor nejlepší?

Můj obrázek

Jakou roli hrají v náboru sociální média?

Potřebujete obsadit důležitou nabídku práce? Po jaké formě inzerce sáhnete? Většina personalistů i HR odborníků ví, že bez sociálních sítí se dnešní nábor, a HR svět obecně, neobejde. Sociální sítě a jejich základní možnost použití je ve sdílení pracovních nabídek mezi velké množství lidí. Druhou, poněkud latentní funkcí sociálních médií je ale to, že firmy své uchazeče přehodnocují na základě jejich profilů na sociálních sítích. Podle průzkumů dokonce 55 % personalistů přehodnotilo svého kandidáta v důsledku sledování jeho profilu.

Dokonce až 55 % personalistů přehodnotí své kandidáty v závislosti na jejich profilech na sociálních sítích.

Co personalisté na sociálních sítích uchazečů hodnotí?

Přestože vám to pravděpodobně moc lidí nepotvrdí, i soukromé profily bývají často “kontrolovány” personalisty. Jakkoli se to může stát nefér, personalisté si na sociálních sítích u profilů uchazečů mohou ověřit dvě základní věci. Zaprvé, jaký má kandidát celkový projev, jestli ovládá gramatiku a jaký obsah na svých sítích sdílí a zadruhé, jestli nemá nějaké vztahy k současným pracovníkům ve firmě.

Jaké sociální sítě používat?

Marketing a media jsou při náboru zásadní a nikoho asi nepřekvapí, že nejpoužívanější profesní platformou je v současné době sociální síť LinkedIn. Dále prohlížejí personalisté Facebook, Twitter, Instagram a dokonce YouTube. Posledním místem pro hledání nebo "kontrolování" uchazečů mohou být různé blogy. V posledních letech stále získávají na popularitě a už to skutečně není výsada pouze pár lidí. Podle průzkumů se personalistům hledání uchazečů na sociálních sítích skutečně vyplatí a 73 % z personalistů odpovídá, že přijali nového zaměstnance právě prostřednictvím sociálních sítí.

Které sítě jsou používané personalisty?

  • LinkedIn - 95 %
  • Facebook - 65 %
  • Twitter - 50 %
  • YouTube - 15 %
  • Blogové platformy - 7%
Pomocí blogu kandidáta je možné získat povědomí o jeho zálibách a osobnosti.

Náborový marketing

Jak jistě víte, nezaměstnanost v Česku dosahuje historického minima. A to pro firmy znamená jediné - motivace zaujmout uchazeče svojí nabídkou, která bude lepší, než pracovní nabídka konkurence. Náborový marketing je velmi důležitá věc a zejména tehdy, kdy inzerujete svoje nabídky práce přes sociální sítě. Základem je pro vás poskytnout potenciálním kandidátům potřebné informace o nabídce, které ho zároveň ale také budou motivovat k tomu, aby na odkaz kliknul.

Jak správné kandidáty oslovit

V případě LinkedIn se jedná o něco jako vzor životopisu. Pravděpodobně ale víte, že zde stačí potenciální zaměstnance přímo oslovit. V případě ostatních sociálních sítí tomu ale není jinak. Základem je prezentovat vaši nabídku co nejblíže k vaší cílové skupině. Nemá cenu inzerovat něco na místech, kde se k tomu nemohou dostat ti "správní" lidé. Přemýšlejte nad tím, jakého kandidát potřebujete získat a kde byste ho mohli najít. Klíčem je jednoduše to být na místech, kde jsou i vaši vysnění kandidáti.

Témata:

Pracovní pohovor Ze života Ze života firem a kanceláří