Pro vedoucí aneb Jak správně rozdělovat práci? | VímVíc.cz

Pro vedoucí aneb Jak správně rozdělovat práci?

07. 08. 2017

Abyste nebyli zahlceni prací, kterou by správně dokázali udělat i jiní, naučte se ji správně rozdělovat. Pokud jste vedoucí mrkněte na tipy, jak efektivně delegovat úkoly mezi svůj tým.

Pro vedoucí aneb Jak správně rozdělovat práci?

Nejdříve si ujasněte, co je potřeba delegovat

Ještě než vůbec začnete práci rozdělovat, sepište vyčerpávající to-do list, kde budou všechny úkoly, které je potřeba vyřešit. Pomůže vám to vyčistit si hlavu a zaměřit se pak přesně na jednotlivé úkoly.

Co je potřeba dnes udělat? Čeho se snažíme dosáhnout?

Rozvrhněte svůj čas

Až uvidíte všechny úkoly na papíře, popřemýšlejte o tom, kdy dané úkoly budete schopni udělat. Pamatujte na to, že den má jen 24 hodin a z toho nejméně 8 hodin je potřeba na spánek. Jestli máte s rozdělováním času problém, mrkněte na náš kurz o time managementu.

Prioritou by pro vás měly být úkoly, které zvládnete jen vy

Úkoly, pro které máte schopnosti pouze vy, udělejte vy. Úkoly, které zvládnou dobře udělat i ostatní, nechte na ostatní. Stejně tak, pokud jste nejlepší řečník, proneste řeč vy. Poznámky k proslovu vám ale mohou pomoci udělat kolegové.

Úkolujte efektivně aneb Delegování práce

Jak správně rozdělit práci v týmu? Jak být tím nejlepším leaderem? Úkolujte efektivně. Zjistěte, jakými super schopnostmi váš tým oplývá. Vyčleňte si čas na to, abyste každého dobře poznali a abyste zjistili, kdo se na jaký úkol hodí nejvíce. Někdo může být skvělý v rychlé produkci jednodušších úkolů, někomu naopak půjde ponořit se do těch složitějších, které ale nakonec vyřeší s přehledem a nejlépe ze všech.

Požádejte o pomoc

I potom, co jste už všechny úkoly rozdělili, se stále cítíte zavaleni povinnostmi? Zeptejte se kolegů, jestli by vám s něčím nemohli pomoci. Zda nevidí část úkolu, který by jim zabral chvilku a vy byste tím získali cenný čas na další úkoly.

Rozdělujte rozumně tak, aby vám stále nezbývalo nepoměrně mnoho práce.

Bavte se o úkolu

Jakmile úkol zadáte, dejte zaměstnancům čas na jeho vypracování. Nebombardujte zaměstnance stálými dotazy, ale můžete se zeptat jak to s úkolem vypadá a zda je všechno dostatečně srozumitelné. Snažte se nechat zaměstnanci určitý prostor, ale snažte se mu také pomoci, když vidíte, že si s úkolem neví rady.

Jak úkoly delegujte vy?

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Lektoři radí Start kariéry Ze života firem a kanceláří Ze života zaměstnanců