Co je největším spouštěčem stresu v práci? | VímVíc.cz

Co je největším spouštěčem stresu v práci?

25. 09. 2017

To, že cítíme stres v práci mohou ovlivňovat různé faktory. Pravdou ale je, že jedna věc nás trápí ze všech nejvíc. Jaká to je a jak se s ní vypořádat?

Můj obrázek

Přemýšleli jste nad tím, co nám vlastně může způsobovat stres v práci? Jaké jsou spouštěče stresu? Když pomineme nějaké nevhodné chování kolegů nebo zaměstnavatelů, problémem v práci může být prakticky cokoli. Nakonec se ale dostaneme k tomu, že nejvíc nás stresuje to, když uděláme chybu.

Chybami se člověk učí aneb Stres z práce

Jaký máte pocit, když uděláte chybu, kterou musíte napravit? Nebo za kterou se musíte omluvit? Pocit viny? Zahanbení? Pravděpodobně se příjemně cítit nebudete. A přestože známé přísloví se nám snaží naznačit, že chyby jsou lidské, moc se nám díky tomu stejně neuleví.

Jak tedy vhodně naložit s tím, když jsme udělali chybné rozhodnutí, které mělo efekt i na ostatní lidi a co můžeme dělat proto, abychom to napravili?

1. Přijměte chybu

Pokud se ukáže, že jste šéfovi neodeslali potřebná data a on vás na to upozorní, nereagujte obranně. Neříkejte, že jste mysleli, že to měla být data jen z tohoto roku. Úplně nejlepší se ukazuje přijmout chybu s lehkostí, třeba se slovy: ,,Ano máte pravdu, zahrnul jsem do toho jen data z tohoto roku, nikoli z minulého. Předělám to, a za hodinu budete mít složku na stole." (Pokud je to tedy skutečně proveditelné.)

Udělali jste chybu? Nikdy ale neslibujte nemožné.

2. Omluvte se lidem, kterých se vaše chyba dotýká

Další zásadou je, vzít za svou chybu zodpovědnost a omluvit se všem, kterých se vaše chyba bezprostředně týká. Omluvte se ale pouze jednou, nepřehánějte to. Jinak to může vypadat, že ještě chcete, aby vás kolegové litovali.

3. Přestaňte se litovat

I přesto, že už jste chybu přijali na svá bedra, stále se můžete cítit špatně. Dejte ale vašemu smutku hranici. Nemůžete se litovat donekonečna a stále si chybu připomínat. Zbytečně váš přešlap a jeho důsledky dlouho nepromýšlejte, jinak vás bude čekat nový stres na pracovišti.

4. Naučte se zvyky, které mohou chybě v budoucnu předejít

Snažte se předejít strachu z toho, že v budoucnu chybu uděláte znovu. Pokaždé také vaši práci pro jistotu dvakrát zkontrolujte a prezentaci si zkoušejte říct nahlas doma ještě před tím, než ji předvedete ostatním kolegům a nadřízeným.

Jakou máte zkušenost ze své bývalé firmy? Ohodnoťte vašeho zaměstnavatele ještě dnes.

Témata:

Ze života firem a kanceláří Ze života zaměstnanců