Chceme uchazeče propojovat se skvělými zaměstnavateli, říká Michal Hardyn | VímVíc.cz

Chceme uchazeče propojovat se skvělými zaměstnavateli, říká Michal Hardyn

24. 08. 2017

Kariérní portál VimVic.cz je místem, které každý měsíc navštíví 100 - 150 tisíc uživatelů. Prokazatelně pomáhá zaměstnavatelům získávat nové zaměstnance a podílí se na budování jejich employer brandu. Jaké jsou zatím největší úspěchy VimVic.cz a co se plánuje do budoucna? Přečtěte si rozhovor s Michalem Hardynem, zakladatelem portálu VimVic.cz

Chceme uchazeče propojovat se skvělými zaměstnavateli, říká Michal Hardyn

Co je největší dosavadní úspěch VimVic.cz?

V letošním roce jsme přišli s hodnocením zaměstnavatelů, které umožňuje zaměstnancům nezávisle a anonymně ohodnotit svého současného nebo bývalého zaměstnavatele. Jsou to často velmi detailní příběhy o tom, co ve firmách skvěle funguje a co si lidé chválí a zároveň informace o oblastech, na kterých mohou konkrétní firmy zapracovat, aby se staly lepšími zaměstnavateli.

Kde bere VimVic.cz inspiraci?

Jedním z hlavních zdrojů inspirace je pro nás komunikace s uživateli a také s klienty z řad zaměstnavatelů. Komunikace je základ úspěšného a důvěryhodného produktu a služby. To funguje stejně v práci jako v soukromém životě.

Investujeme hodně prostředků do péče o zákazníky, do její kvality a rychlosti. Používáme klasické emaily, telefon a zvažujeme zavést i live chat, který se nám osvědčil na jiných projektech, protože umožňuje odpovídat dotazy zákazníků okamžitě. Se zaměstnavateli máme desítky schůzek každý měsíc. Zajímá nás jejich pohled a získáváme cennou zpětnou vazbu o tom, jaké jsou jejich možnosti a jak fungují.

Zajímá nás pohled zaměstnavatelů a získáváme od nich důležitou zpětnou vazbu.

Část inspirace čerpáme také v zahraničí, protože tam jsou o pár let před námi z pohledu vývoje pracovního trhu i internetových služeb. Máme vytipovaných několik internetových portálů, které jsou pro nás svým přístupem inspirativní.

Je evropský trh pro online kurzy odlišný například od Spojených států?

Nejsem odborník na tuto problematiku, neznám úplně detailně trh online kurzů právě ve Spojených státech. Nicméně podle našich zkušeností je tuzemský trh velmi specifický z pohledu online obsahu, do kterého patří i online kurzy. Český zákazník není moc zvyklý platit za online digitální obsah. To se pomalu mění, nicméně je to cesta na dlouhou trať.

Je nějaká velká překážka, kterou muselo VimVic.cz řešit?

Každý den čelíme nějakým překážkám. Od těch technických přes lidské až po různé chyby v procesech a nastavení internetových stránek. To patří k životu každé firmy a u internetového startupu je to ještě výraznější. Přinášíme na tuzemský trh kariérní možnosti a hodnocení zaměstnavatelů, které zde chybí. To je velká výzva a samozřejmě musíme investovat velké množství času a energie, abychom s těmito možnostmi seznámili uživatele i zaměstnavatele a upravili službu tak, aby byla maximálně přínosná pro všechny. Každý den je to spousta práce a řada překážek.

Jakou roli hrají v rámci VimVic.cz sociální sítě?

Podobně jako v životě dnešních lidí, také pro VimVic.cz jsou sociální sítě důležité. Facebook využívá každý měsíc 5 miliónů lidí v ČR a každý den se připojí na Facebook téměř 3,5 miliónu Čechů. To je samozřejmě obrovské číslo a pro komunikaci s uživateli a propagaci novinek je Facebook výborný kanál.

Jsou nějaké věci, které se v rámci vývoje VimVic.cz bývaly daly udělat jinak?

Jak se říká, po bitvě je každý generál. Samozřejmě, že spoustu věcí šlo udělat jinak a svým způsobem lépe. Se současnými zkušenostmi bychom už některé chyby nedělali. Jenže tak to nefunguje. Pro úspěch firmy je důležité nebát se dělat chyby, protože každá chyba je součástí nějaké cesty a posune vás dopředu. Hlavní je stejné chyby neopakovat.

Každá chyba je součástí nějaké cesty a posune vás dopředu.

Jakým směrem by se VimVic.cz chtělo do budoucna ubírat?

Je pro nás důležité na český a slovenský pracovní trh přinést více transparentnosti a pomáhat propojovat uchazeče o práci se skvělými zaměstnavateli. Konkurence na pracovním trhu roste a uchazeči o práci a kvalitní zaměstnavatelé si zaslouží získat místo, kde se mohou jejich zájmy setkat. To je v tuto chvíli naše hlavní výzva.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Úspěch v kariéře Uvnitř firem a kanceláří Ze života zaměstnanců