11 nejdůležitějších tipů pro super firemní Facebook

20. 04. 2018

Také se s Facebookem dřete a pořád vám nefunguje? Nebo ho prostě chcete dělat ještě lépe? Mám pro vás 11 tipů, které vám mohou pomoci vydělávat tam, kde tráví čas celý moderní svět.

Můj obrázek

Pár tipů pro skvělý firemní Facebook

Inspirujte se těmito tipy a váš firemní Facebook může šlapat jako hodinky:

  • 1. Relevance hraje prim
  • 2. Interakce je to, oč tu běží (u jednotlivých postů i dlouhodobě u stránky jako takové)
  • 3. Kreativita podporuje interakce
  • 4. Kreativita není neomezená - kvalita obsahu je vždy více jak kvantita
  • 5. Obsahový plán pomáhá kreativitě - plánujte na měsíc dopředu
  • 6. Neobvyklé formáty příspěvků pomáhají atraktivitě
  • 7. To, co se hýbe, přitáhne více lidí a ti dají Like - používejte pohyblivé formáty
  • 8. Obsah je král, ale reklama je královna - využívejte “Facebookovou páku”
  • 9. Když reklamu, tak A/B testing - vyzkoušejte, co funguje a co ne (cílové skupiny, vizuály, texty) => ušetříte tak spoustu peněz
  • 10. Když testovat, tak smysluplně - spočítejte si, kolik ušetříte testem a kdy se s tím nedrbat - vše záleží na rozpočtu
  • 11. Už dávno nejde o postování každé “hlouposti” v libovolném formátu se škaredou fotkou - propojte firemní informace v rukou zaměstnance s radami odborníků z řad freelancerů nebo agentur => vyplatí se to
Kvalita obsahu je vždy více jak kvantita.

Obsahový plán: Jak na něj?

Jedním z 11 bodů je i obsahový plán, který je opravdu důležitý. Při práci s Facebookem máte dvě možnosti, jak k němu přistupovat:

Obsahový plán - 1. možnost

Jednou za čas si řeknete: "Sakra, už jsem na ten Facebook dlouho nic nedal/a, asi bych tam měl/a něco poslat.” Ale co? Pořád musím vymýšlet příspěvky, které stejně nikdo nečte. Koho to má bavit? Už je dost hodin a nechce se mi být v práci do večera. Navíc nemám žádnou pořádnou fotku. Tak tam dám tady ten odkaz, to bude určitě stačit. No jo, ale on to vlastně nestihne schválit šéf, ten už bude dávno doma u dětí. Tak to tam hodím zítra."

2. možnost - Uděláte si obsahový plán

Asi nemusím psát, která varianta je správně. Spíš raději popíšu všechny benefity tvorby měsíčního obsahového plánu a popíšu, jak vlastně na něj.

Jaké jsou výhody měsíčního obsahového plánu?

Proč je dobré dělat obsahový plán?

  • Máte konzistentní druh práce ve větších časových úsecích - jste na něj naladění a motivovaní práci dělat
  • Nestresuje vás to
  • Je dostatek času na zamyšlení se nad zajímavějšími příspěvky
  • Je dostatek času pro sehnání kvalitních materiálů
  • Je dostatek času pro schválení nadřízeným
  • Je dostatek času pro případné úpravy
  • Vše můžete naplánovat na stránku v jeden okamžik a potom se už nemusíte o příspěvky do konce měsíce starat - nemáte nikdy černé svědomí, ale naopak čistou hlavu
  • Zvýší se vám celková kvalita příspěvků a tím i počty interakcí a jejich dosah
  • Se zvýšeným úspěchem na Facebooku vás to bude i více bavit, protože uvidíte výsledky své práce
S větším úspěchem vaší stránky bude růst i vaše radost a nadšení stránku budovat.

Jak obsahový plán vytvořit?

Vyhradím si cca 1-2 hodiny v prvním týdnu měsíce předchozího tomu, na který plánuji.

V tomto čase si rozvrhnu do kalendáře v Excelu jednotlivá témata, o kterých chci dělat příspěvky => např.:

  • Vím, že chci dát 10 příspěvků za měsíc
  • Z toho 4 prodejní, 4 zábavné a 2 informativní
  • 21.6. pořádáme veletrh a je to pro nás důležitý den
  • Tento měsíc je pro nás měsíc přístrojů na zpracování zeleniny

Jak postupovat s obsahovým plánem dál?

Až připravíte hlavní body sdílení, rozškatulkování do kalendáře je potom hračka. Například - každé pondělí je prodejní příspěvek s jedním přístrojem, 21.6. je informativní příspěvek o veletrhu, zhruba o půlku měsíce dříve bude jiný informativní příspěvek - např. odkaz na článek o přínosech kořenové zeleniny pro zdraví, zbylé 4 zábavné příspěvky rovnoměrně rozhodím do zbytku měsíce, aby byly rozestupy zhruba stejné. Během toho zjistím, že 14.6. je "Mezinárodní den zeleninových dortů" - z toho určitě nějaká srandička půjde udělat (všechny mezinárodní dny najdete zde, a pokud se nic nehodí, tak si vymyslet svůj vlastní :-) ).

Během dalších 14 dní seženu materiály - fotky, videa, atd. - už vím, k čemu je konkrétně sháním, takže není těžké podat konkrétní zadání.

Na konci třetího týdne v měsíci už mám materiály, opět si vyhradím 1-2 hodiny času a vytvořím s nimi konkrétní příspěvky včetně textů - v Excelu příspěvek označím oranžovou barvou, aby šéf poznal, že už je ve stadiu "Čeká na schválení" a ne hnědý "Rozpracováno".

Šéf půlku příspěvků schválí a dá jim zelenou barvu, u druhé půlky si přečtu v poznámkách připomínky a udělám potřebné změny - pořád na to mám ještě týden.

Šéf schválí i zbytek příspěvků a já si vyhradím dalších 30 minut, kdy vše naplánuji na Facebook.

Díky plánování na měsíc dopředu stihnete všechno a navíc opravdu kvalitně.

Jaké jsou výhody obsahového plánu?

Když budete využívat těchto metod tvorby plánu, tak vám ručím za to, že pro vás bude práce s Facebookem o dost lehčí a hlavně i zábavnější a příjemnější. Já k tvorbám obsahových plánů využívám i speciální českou službu ZoomSphere, která příspěvky v nastavený čas publikuje sama ve chvíli, kdy jsou schválené. Navíc má program spoustu dalších vychytávek a obrovské analytické možnosti, abyste potom zjistili, který druh obsahu funguje lépe a od kterého raději upustit.

Facebook reklama? Stále se učte

Prvních 11 tipů je samozřejmě jen malá ochutnávka z jinak velmi provázané problematiky komunikace na Facebooku, která je s častými změnami a novinkami každým dnem složitější. Pokud by vás téma zajímalo více, můžete si zde vyzkoušet můj kurz “Jak zábavně a efektivně na obsah na firemním Facebooku”, kde si ve 30 kapitolách řekneme od úplných základů vše až po poslední vychytávky. No a jako třešnička na dortu je seznam zajímavých služeb, aplikací a webových stránek, které vám pomohou dělat Facebook zábavněji a hlavně zajímavěji.

Zpět na seznam
Témata:
Lektoři radí