Uděláte za 6 hodin více práce než za 8? | VímVíc.cz

Uděláte za 6 hodin více práce než za 8?

27. 03. 2018

Stále diskutovanějším tématem je zkrácená pracovní doba na pouhých 6 hodin, ale za stejné peníze. Nemusí to nutně znamenat, že ten kdo pracuje méně hodin, je líný nebo nepracovitý. Opak je pravdou - 6 hodinová pracovní doba je mnohem přínosnější.

24

Před časem se hodně začalo řešit téma, že by se měla změnit pracovní doba z 8 hodin na pouhých 6. V sousedním Německu je dokonce několik firem, které tento systém již zavedli. A světe div se, funguje to. Lidé se práci více věnují, zvyšuje se produktivita práce, nemají čas se „nudit“ a zkrácenou pracovní dobu berou jako příjemný benefit. Zvlášť když za kratší pracovní den mají stejnou čistou mzdu, jako za klasických 8 hodin.

Člověk se lépe koncentruje

Zvládnout stejné množství práce za šest hodin místo osm? Je to reálné, naopak je to dokonce více účinné. Soustředit se totiž na práci osm hodin v kuse není pro lidský mozek dost dobře možné. Pokud se člověk soustředí na něco delší dobu, než mozek zvládá, pak má tendenci být z práce otrávený, znuděný a unavený, dokonce se může projevit syndrom vyhoření. Takový člověk pak není tak produktivní, jak by být měl a zaměstnavatel za něj zbytečně vyhazuje peníze oknem.

Nebudete se věnovat klábosení s kolegy

Pokud víte, že na práci máte méně času, pak nezbývá čas na blbosti jako je zbytečně dlouhý oběd nebo dvě až tři kávičky denně s kolegy v kuchyňce. Jasně, člověk si potřebuje popovídat, ale v práci by to tak být nemělo, jelikož se pak značně snižuje produktivita celého týmu. Když se nad tím zamyslíte, tak kolik hodin denně skutečně strávíte pracovní činností? U některých lidí to není ani půlka jejich pracovní doby.

Zkuste si někdy v práci spočítat, kolik času jste reálně věnovali pracovním povinnostem.

Pokud by se ale běžný fond pracovní doby scvrkl jen na 6 hodin denně, pak byste týdně odpracovali pouze 30 hodin, což je o deset méně než obvykle. V takovém případě už je opravdu málo času na to splnit si všechny své úkoly. Nemáte tedy čas na prodlevy a zbytečné úvahy o tom, že se vám do toho vyřizování emailů nebo formátování tabulek nechce. Zkrátka a jednoduše to stihnout a udělat musíte.

Není čas řešit nesmysly

Jakmile má člověk na něco moc času, má většinou potřebu zabývat se kolikrát až zbytečnými detaily. Jenže pokud vás bude čas tlačit, tak si automaticky v hlavě vyselektujete, co je prioritou, a co řešit pouze v případě, kdy na to zbyde čas.

Ačkoliv brzké deadliny nejsou vždy tou nejlepší motivací, ve většině případů to skutečně funguje v prospěch celé firmy. Pokud jste ale v práci skutečně nespokojení, bylo by dobré zauvažovat nad změnou práce. Peníze jsou jedna věc, ale práce by pro vás měla být z části i potěšením. Třeba se vám podaří najít takové místo, kde se vám bude kariéra budovat mnohem lépe.

Témata:

Ze života Nahlédni do firem a kanceláří Zajímavosti z firem a kanceláří Ze života firem a kanceláří