Trendy náboru zaměstnanců v digitálním světě

08. 05. 2017

Chytré společnosti vědí, že jsou právě tak dobré, jako jsou jejich nejslabší zaměstnanci. A proto tomu také přizpůsobují svůj nábor. Jaké jsou hlavní trendy v HR?

Můj obrázek

Odzvonilo klasickým pohovorům?

Když se spustil LinkedIn a další platformy pro profesní účely, vše bylo chápáno pouze jako dodatkové způsoby k papírovému životopisu a klasickému pohovoru. V současné době probíhá celý proces přijímání zaměstnanců skoro v 90 % případů právě přes digitální platformy.

Technologie se stále vyvíjejí a v současné době hrají velmi důležitou roli v každé firemní strategii.

Bob Myhal, ředitel digitální společnosti CBC Advertising říká, že životopisy budou postupně nahrazeny digitálním formátem, do kterého budou veškeré schopnosti a zkušenosti žadatele o práci zaneseny. Podle něj budou klíčové aplikace, které využívají sociálních médií, „big data“ a další technologie.

Jon Bischke, CEO společnosti Entelo zmiňuje, že dříve byl životopis kusem papíru a nyní je životopisem chápána kolekce veškerých informací o kandidátech, které mohou být nalezeny online. Jsou to věci jako pomoc v komunitách, účast na konferencích a dalších speciálních setkáních.

Kandidáti chtějí rychlý a jednoduchý proces

Zájemci o práci vědí, jak soutěživé prostředí dnes kolem profesního kolotoče je. Vědí, že pracovní příležitosti jsou všude, a jestli zaměstnavateli trvá příliš dlouho reagovat na zaměstnancům zájem, plynule přecházejí jinam.

Vaše „značka“ je klíčová

Každý kandidát bude hodnotit vaši firmu a její produkty stejně tak, jako hodnotí zboží v supermarketu. Budou o vás hledat na internetu veškeré informace a podle toho se poté rozhodnou, zda se k vám vůbec budou hlásit.

Vytvořte kvalitní webové nebo facebookové stránky vaší společnosti.

Hlavní trendy? Zaměřte se na pasivní kandidáty

Díky tomu, že se zvyšuje počet lidí z generace Y a Z, kteří shánějí práci, je třeba tomu také přizpůsobit celkový přijímací proces.

Nejvíce je třeba proces nasměrovat na pasivní kandidáty. Neboli jedince, kteří zrovna nehledají práci, ale jsou velmi otevřeni novým, zajímavým příležitostem. Proto je třeba být proaktivní, a vymýšlet nové způsoby a přístupy k těmto jedincům.

Zpět na seznam