8 tipů jak odpovídat na negativní hodnocení nejen na VímVíc

Reagování na hodnocení firmy by mělo být stálou součástí kvalitní strategie pro budování firemní značky, a to ať už se jedná o negativní anebo pozitivní hodnocení firmy.

Můj obrázek

Odpovídání na negativní hodnocení je tedy velmi důležitá součást činností každého HR nebo PR pracovníka. Ještě více tuto skutečnost umocňuje fakt, že více než polovina lidí si čte hodnocení ještě předtím, než vyjádří zájem o pozici a přes 90 % uchazečů vidí jako velmi vhodné, pokud se ještě předtím, než se blíže seznámí s pracovními nabídkami, dozví, jak svoji firmu vidí současní a bývalí zaměstnanci.

Pojďme se podívat na 8 tipů jak pracovat s negativními hodnoceními na VimVic.cz.

1. Neignorujte hodnocení

88% lidí říká, že je ovlivněno online hodnocením (nejen zaměstnance, ale jakýmkoliv). To znamená, že pokud nebudete na hodnocení reagovat, přijdete o možnost říci svoje stanovisko. Ignorováním negativního hodnocení přijdete nejen o možnost jak toto hodnocení neutralizovat, ale také dáte všem ostatním možnost přečíst si jednostranné negativní hodnocení bez vašeho vyjádření.

69% lidí říká, že firma stoupla v jejích očích, když vidí, že reaguje na hodnocení, které dostává. Tím, že odpovídáte na hodnocení, ukazujete, že se staráte o svoji značku a vážíte si názoru svých minulých i současných zaměstnanců.

Je důležité reagovat jak na pozitivní, tak na negativní hodnocení.

2. Buďte profesionální

Velmi snadno se může stát, že byste měli chuť na negativní hodnocení reagovat stejným, často emocionálně podbarveným stylem. V takovou chvíli je ale velmi důležité, abyste zachovali klid a reagovali profesionálně a pokud možno bez zbytečných emocí.

Vždy když obdržíte negativní hodnocení, zkuste udělat krok zpět a vidět věci racionálně a bez emocí. Pomůže, když na chvilku hodnocení vypustíte z hlavy, a vrátíte se k němu za několik minut, až vychladnete. Ukažte budoucím uchazečům, že vaše firma řeší věci v klidu a ne impulzivně.

3. Za hodnocení poděkujte

Může se zdát, že děkovat někomu za negativní zpětnou vazbu je tak trochu proti zdravému rozumu, ale věřte tomu, že v tomto případě se to vyplatí. Hodnotitel vám právě dal feedback, pomocí kterého můžete posunout vaší firmu. Poděkováním za zpětnou vazbu ukazujete, že jste vděční, vážíte si hodnocení ostatních a chcete vylepšit váš současný stav. Navíc pokud hodnotiteli poděkujete, budete vypadat profesionálně, i když třeba s hodnocením nesouhlasíte.

4. Odpovídejte na konkrétní věci

Nejprve se zabývejte hlavními věcmi, které hodnotitel zmínil. Potom se zmiňte o tom, jak se k dané věci postavíte a co budete dělat dál. Čím detailněji ten postup popíšete, tím lépe. Dalším krokem pro zlepšování průměru je motivovat své zaměstnance, aby firmu ohodnotili také.

Pokud nechcete dát hodnotiteli za pravdu, neodpovídejte přímo na prohlášení nebo obvinění v hodnocení. Soustřeďte svoji odpověď na hodnoty, které vaše firma vyznává, za použití příběhů nebo příkladů z běžného chodu firmy.

Vždy se v odpovědích odkazujte na konkrétní věci a hodnoty.

5. Buďte autentičtí

Nepoužívejte předpřipravené odpovědi na hodnocení. A to opravdu v žádném případě. Pokud to uděláte, budete působit jako firma, která má co skrývat a hodnocení si příliš neváží. Lidé oceňují autenticitu a jediným způsobem jak toho docílit je odpovídat na každé hodnocení autenticky.

6. Myslete na publikum, kterému píšete

Na koho míříte vaše odpovědi? Koho jimi chcete ovlivnit? Nynější nebo bývalé zaměstnance? Investory? Napište svoji odpověď tak, aby pasovala na to publikum, které chcete oslovit.

7. Zkontrolujte si pravopis

Hodnocení nelze zpětně upravovat, a proto se raději dvakrát ujistěte, že v odpovědi nemáte pravopisné chyby. Doporučujeme napsat odpověď nejdříve ve Wordu, který zkontroluje pravopis a až pak vložit na VimVic.cz.

Také doporučujeme ukázat vaši odpověď kolegovi. Nejen kvůli gramatice, ale kvůli celkovému tónu a smyslu odpovědi. Dvoje oči jsou vždy lepší než jedny.

Na gramatické a jiné chyby si dávejte opravdu velký pozor.

8. Sledujte a odpovídejte na feedback

Každé hodnocení je napsáno s nějakým důvodem. A ten důvod musel být natolik silný, že hodnotitel otevřel laptop, lognul se na VimVic.cz a věnoval čas tomu, aby ohodnotil vaší firmu. Jako odpovědný zaměstnavatel byste asi chtěl, aby další hodnotitel neměl žádný takový důvod psát negativní hodnocení.

Hodnocení používejte jako zpětnou vazbu a kritický pohled na vaší firmu. Obzvláště v případě, kdy dva nebo více lidí zmiňují stejnou věc. Pak se skutečně vyplatí se tím zabývat. Lidé rádi pracují ve firmě, která se o ně stará a naslouchá jim.

Tento článek byl inspirován tímto příspěvkem.
Zpět na seznam