Plánujete e-shop? Nezapomeňte na kvalitní texty! | VímVíc.cz

Plánujete e-shop? Nezapomeňte na kvalitní texty!

31. 10. 2017

Založení a nastavení e-shopu nikdy nebylo snazší. Nikdy v historii internetu nebyla situace taková, že by vás od vlastního e-shopu dělila jen úzká bariéra, k jejímuž překonání stačí trocha vlastní energie a vůle. Dnes už totiž není potřeba platit drahé programátory, pokud začínáte s menším e-shopem a stačí vám jednodušší řešení.

Můj obrázek

Svůj internetový obchod si můžete postavit na základě e-shopové šablony už v mnohých redakčních systémech, využít některé z krabicových řešení nebo nějakou e-shopovou platformu.

Na e-shopu potřebujete mít vše nastavené tak, aby jednotlivé procesy fungovaly a vy jste mohli přijímat objednávky, vyřizovat je, komunikovat se zákazníky a odesílat zboží. Zároveň také dělat hromadu dalších věcí. Na to vše existuje spousta návodů, rad, doporučení a tipů. Na internetu si na tato témata můžete přečíst mnoho článků. Stejně jako textů a rozhovorů o marketingu a různých strategiích prodeje.

 

Je užitečné se neustále vzdělávat. Nejenže tím rozvíjíte sami sebe, ale zároveň získáváte náskok vůči své konkurenci.

Jako na vlastní oči

Jestliže si založíte e-shop, zcela jistě se budete zabývat otázkou, jak co nejlépe produkty prezentovat. Internetový obchod neustále bojuje s jedním velkým nedostatkem, kterým je nemožnost si produkty prohlédnout „ze všech stran“ a na vlastní oči podobně jako při návštěvě klasické kamenné prodejny. Jak si s tím co nejlépe poradit? Základem každé stránky s produktem jsou dostatečně velké a kvalitní fotografie. Fotky v dnešní době prodávají opravdu hodně a jsou velmi důležité. Co však často fotografie nevystihnou dostatečně dobře je to, jak produkt funguje a co vlastně uživateli přinese, jaké jeho potřeby a přání uspokojí a splní. Je tedy potřeba ještě „prodat“ funkce produktu, důvod, proč si zboží zákazník nakoupí.

Nechte popis produktu promluvit k zákazníkovi

To, co dostatečně neřeknou fotografie, by měl vysvětlit text. Na e-shopu by to tedy měl být popisek produktu. Aby měl tento druh textu skutečně prodejní funkci, je velmi důležité, abyste potenciálního zákazníka zaujali, objasnili mu, co všechno koupí produktu získá, čím mu bude užitečný, v čem mu pomůže, ale třeba i jaké pozitivní emoce díky němu bude cítit, zda díky němu předejde nějaké ztrátě atd. Jak už je asi jasné, psaní popisků produktů (ani kategorií) není tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. A má i další důležité faktory jako například jejich tvorba v souladu se SEO, aby se zákazníci na váš e-shop vůbec dostali, aby jej našli přes vyhledávač pomocí klíčových slov.

Popisky to nekončí

Popisy produktů a kategorií nejsou tedy zdaleka jediné texty, které potřebujete pro svůj e-shop vytvořit. Pro prosperující e-shop je nutné hned od začátku napsat i meta title, meta description, stránku „O nás“. Potřebujete vědět, jak komunikovat se zákazníky, zda pro ně psát blog, jak tvořit newslettery… Ze začátku se můžete cítit zmatení a tak trochu ztracení mezi všemi těmi informacemi. Není divu. Je to velice obsáhlé téma. Proto se vám do začátku bude určitě hodit obecný přehled, proč a jak na e-shopu s různými texty pracovat. Dovolte mi vám nabídnout online kurz Copywriting pro e-shopy. Odpoví na vaše otázky a pomůže vám se v tom všem zorientovat.

 

Začněte si vytvářet vlastní texty na e-shop a rozhýbejte svůj byznys.

Online a bez kravaty

Online kurz je opravdu výbornou věcí v tom, že si jej můžete pustit prakticky kdykoli a kdekoli. A můžete si jej pustit i opakovaně nebo se vracet na různá místa, která vás zaujala. Narozdíl od čtení mnoha a mnoha článků a postupném skládání si základních informací máte zde, v online kurzu o copywritingu, shrnuto vše podstatné do začátku. Začněte si vytvářet vlastní texty na e-shop a rozhýbejte svůj byznys. Čím více úsilí a poctivosti do toho vložíte na samém počátku, tím vícenásobně a dříve se vám tato investice vrátí. Možná si časem najmete vlastního copywritera, který bude texty tvořit za vás. Stojí však za to se vše naučit a vyzkoušet si nejdříve sami. Mnohem lépe poznáte svůj e-shop a ujasníte si, co, jak a proč dělat, aby vám texty na něm přinášely zisk.

 

Článek pro vás připravila Zuzana Zicháčková

Témata:

Lektoři radí Nastartuj kariéru