Česká pošta

Údaje

Sídlo firmy:

Politických vězňů 909/4, 225 99 Praha 1

Velikost firmy:

30 000 - 35 000 zaměstnanců

IČ:

47114983

Založení / Zapsání do OR*:

1. 1. 1993

Právní forma:

státní podnik

O společnosti

Česká pošta je velká státní společnost provozující poštovní služby všeho druhu. Se svými přibližně 33 000 zaměstnanci je Česká pošta jedním z největších zaměstnavatelů v ČR, který nabízí různé druhý volných pracovních míst a kariérních příležitostí a zároveň patří mezi nejčastěji hodnocené zaměstnavatele.

Česká pošta je nezbytnou společností pro zajištění co nejhladšího průběhu odesílání nejrůznějších zásilek. Patří pod správu Ministerstva vnitra ČR. Česká pošta poskytuje nesčetně mnoho služeb od manipulace s listovními zásilkami; balíkových služeb až po zajišťování některých úředních záležitostí a mimo jiné také psaní online pohlednice nebo pomoc při sčítání lidu. Mnoho jejích služeb můžeme používat i v rámci zahraničí.

Hlavní oblasti působení

Služby nabízené Českou poštou se netýkají pouze doručování zásilek. Firma se zabývá poskytováním služeb pro občany i v oblastech tzv. e-governmentu či datovou formu pošty a další podobné služby. Rozdělení je následující:

  • přijímání, přeprava a doručování zásilek
  • Poštovní spořitelna
  • SIPO platby
  • Czech POINT
  • Pošta Partner
  • pronájem prostor pro další podnikání (ČSOB, Sazka, Česká pojišťovna…)

Říká se o České poště

„Nejsem spokojený s tím, že Česká pošta je poddimenzovaná.”

– říká generální ředitel Martin Elkán v rozhovoru s XTV.cz k situaci s platy zaměstnanců. Zároveň dodává, že se situace řeší. Mezi zaměstnanci panuje nespokojenost zejména v oblasti platového ohodnocení, práce přesčas a nevyhovujících pracovních podmínek.

„Chaos a neschopnost firmy přizpůsobit se dnešní době. Zastaralé technologie a přístup. Nesmyslné pracovní úkoly od vedení. Nezájem zaměstnanců o zlepšení "čehokoliv" ve firmě.”

– tak hodnotí poštu bývalý zaměstnanec a zároveň doporučuje, aby se firma více zajímala o uplatnění odborníků a lépe reagovala na poptávku zákazníků.

Česká pošta sledování zásilek

Jednou z nejvyužívanějších služeb firmy na webu je právě sledování zásilek. Zákazníci mají možnost sledovat aktuální místo jejich zásilky, ať již příchozí nebo odchozí. K této funkci stačí podací číslo a najednou je možné sledovat až 20 zásilek. Zároveň je možné na stránkách pošty využít i kalkulátor, který zákazníkům umožní zjistit přibližnou cenu za službu, ve formě interaktivního ceníku poštovného

Historie firmy

Minulost této společnosti začíná v roce 1918 za vzniku Československé republiky, kdy se 13.11. stalo ministerstvo pošt a telegrafů základem pro československou poštovní správu. Roku 1925 byl vytvořen státní podnik Československá pošta, čímž si výrazně zlepšila hospodářské výsledky.

Česká pošta si prošla za dobu své existence mnoha důležitými milníky především během hospodářské krize nebo v období tzv. normalizace. 1.1.1993 vznikl po odluce několika desetiletí opět ten smysluplný a životaschopný státní podnik z období 1. republiky ー Česká pošta, s.p.

Česká pošta kariéra

Česká pošta si na našem území dokázala vytvořit momentálně 2. nejvyšší pozici v žebříčku top zaměstnavatelů. Jakožto státní podnik se snaží vytvářet volná pracovní místa ve velké míře. Počet volných míst v České poště je téměř 30 000. Českou poštu však brzdí vyšší fluktuace, jen za rok 2016 odešlo zhruba 5000 zaměstnanců a podobný počet byl znovu nabrán. Volné pozice u České pošty v mnoha případech nemají specifické požadavky, je pouze nutné projít zdravotní kontrolou. Společnost dokázala vytvořit práci na pozicích různého druhu ー řidič, mechanik, doručovatel, manažer, odborník přes logistiku, přepážkový pracovník, obchodník. I přes často zmiňovaná negativa, jakou jsou nižší platové ohodnocení, či náročná náplň práce, je v České poště možnost osobně i profesně růst, získat příspěvek jak na stravu, tak na penzijní/životní pojištění a také získá každý zaměstnanec 5 týdnů dovolené. Benefitů je mnoho, takže si stačí vybrat nejvhodnější pracovní místo a nastartovat tak slibnou kariéru.

Je tohle Vaše firma?

Vytvořte si skvělý profil zaměstnavatele, zíkejte kvalitní zaměstnance a lepší hodnocení firmy.

Spravovat profil zaměstnavatele

Hodnocení

Přidat hodnocení
před 26 dny
1.0
Současný zaměstnanec - Doručovatel - okolí Prahy
Pracuji ve společnosti Česká pošta na pracovní smlouvu 3-4 roky, do roku 2014.
Pozitiva firmy:

Neustálý zájem o další nové pracovníky a nezájem proč je v tomto podniku tak velká fluktuace

Negativa firmy:

Na menších provozovnách na venkově je nezájem v jakém zaměstnanci v naprosto nevyhovujícím (sardinkovém) pracovním prostředí,na vybavení až 100 let starém na dnešní podmínky naprosto nedostatečném a s nevyhovujícím sociálním zařízení pracují .Poctivě se váží poštovní zásilky aby doručovatelé nebyli přetěžováni a vůbec se nedává na váhu 3 násobné větší množství letáků,které neustále přibývají v přetěžováním při současném roznášení s poštou i v ohromném množství letáků.Proč ???????

před 1 měsícem
5.0
Bývalý zaměstnanec - Anonymní
Pracoval(a) jsem ve společnosti Česká pošta na plný úvazek, do roku 2015.
Pozitiva firmy:

Peníze včas na účtu, domluva s vedoucím super na ručním třídení na depu Malešice, příplatek za noční, vycházení vstříc s docházkou... píšu za manžela, který se dal zlákat na sliby že jinde budou lepší peníze...byly...ale za jakou cenu. Po půl roce se vrací zpět na Poštu.

Negativa firmy:

Všude je něco, nepříjemné báby na směne, žabomyší války...ale to je v každém zaměstnání, to by člověk nemohl dělat nikde.

před 1 měsícem
1.0
Současný zaměstnanec - Pracovnice přepážky
Pracuji ve společnosti Česká pošta na plný úvazek.
Pozitiva firmy:

Dobrý kolektiv (hodí se, když si nevíte rady a potřebujete poradit); stravenky

Negativa firmy:

Psychický teror ze strany vedení, které samo práci nerozumí (jednou jsem byla poučena, že, když nade mnou bude někdo stát a pomáhat mi, bude to za moje peníze, pokud se nepletu, zaškolení nováčka je v kompetenci zaměstnavatele); arogantní zákazníci, kteří si myslí, že jste stroj, a ne člověk, neexistuje dělat chyby, všechno musíte znát a vědět, a běda jak ne, je zle; směnnost (při odpolední nedostatek volného času - od 12-18 v práci a jste K.O.); jste nemocní? to je jedno, do práce musíte, protože není zastupitelnost, i s horečkou to musíte vydržet, což je naprosto v pořádku; nelze si vybrat dovolenou, a samozřejmě ji neproplatí - na poštu už nikdy víc

před 1 měsícem
2.0

Kariérní příležitosti

Benefity

Rovnováha práce - osobní život

Vedení společnosti

Kultura a hodnoty

Současný zaměstnanec - Listovní motorizovaná doručovatelka - Pardubice
Pracuji ve společnosti Česká pošta na plný úvazek méně než 1 rok.
Nedoporučuje
Negativní perspektiva firmy
Pozitiva firmy:

Ranní směny, určitá volnost při doručování, dobrý kolektiv na doručovacím sále, denní kontakt s lidmi.

Negativa firmy:

V České poště pracuji jako listovní motorizovaná doručovatelka. S prací jako takovou jsem spokojená, to mě velmi baví, nicméně až tehdy, kdy ráno odjedeme z pošty, poté, co po půl hodině nastartujeme auto (možná). Na stížnosti týkající se auta nám bylo sděleno, že je to (měsíc) starým benzínem... To, že systém práce je děsivě neefektivní, počítače, tiskárny a veškerá technika zastaralé a pomalé, je jasné každému už po prvním dni na poště. Balíkáři na náš okrsek nejezdí vůbec, tudíž všechno vozíme my - balíky, poštu, letáky. Neměli bychom tedy dostat slibovanou odměnu za poslední čtvrtletí jako balíkáři i listovní? Balíkářům je od pana generálního ředitele slibováno 5 tis., list. doručovatelům pak 3 tis., pochybuji, že uvidíme vůbec něco... Sliby, chyby... Přístup vedení k nám "obyčejným" zaměstnancům je příšerný, na jednu stranu tvrdí, že bez nás by nebyli - což je pravda, ale nedělají nic pro naše adekvátní ohodnocení, nehledě na motivaci na poště zůstat - odcházejí letití a kvalitní zaměstnanci a co na to vedení řekne? No co, nám je to jedno, my si vždycky poradíme... U nás na depu pracuje několik "vedoucích", proč? Kde je vidět jejich práce? Zbytečné výdaje navíc, raději by měli přidat peníze opravdu potřebným lidem. Neustále nám říkají, že nejsme zatížení, a co všichni ti lidé ve vedení, opravdu je tam tolik práce, že jich tam na to musí být 5? Raději by měli dělat něco proto, aby přišli lidi na noční třídění, kde to jsme, abychom si ještě v půl sedmé ráno třídili poštu? A ještě k tomu to ani nebývá kvalitně udělané, každou chvíli si přehazujeme poštu z různých okrsků... I když problém s lidmi samozřejmě není jenom tam, doručovatelů je také málo, jeden okrsek doručují vedoucí a to když na to není čas, není problém, že to stojí i několik dní, ovšem, když my necháme něco málo na druhý den, to je hned průšvih... Mohla bych tady k tomu napsat hooodně dlouhý esej, protože nedostatků má Česká Pošta jako zaměstnavatel opravdu hodně. - neproplácení přesčasů (tarifní mzda) - někteří zaměstnanci na to "kašlou", nedělají svojí práci pořádně (za ty prachy?) a pak to za ně řeší ti poctiví... - zastaralé a pomalé technické zázemí - absolutní nezájem vedení o provoz a zaměstnance - žádná motivace pro stávající zaměstnance, aby zůstali

Doporučení pro management firmy:

Lidé ve vysokých manažerských pozicích by měli jít a zkusit si práci řadových zaměstnanců Měli by se zaměřit na kvalitu vykonané práce a ne na různé tabulky, grafy a statistiky, které jsou stejně akorát na dvě věci "Pročistit" vedoucí pozice Zvýšení platu je samozřejmostí - za x tis. čistého (to je ještě hodně) při současných cenách potravin, nájmů a spotřebního zboží je vážně výsměch, ještě za takto náročnou práci.

Zobrazit všechna hodnocení (131)

Mohly by Vás zajímat také tyto firmy

Zaměření firmy

E-commerce Administrativa Finance Média Logistika Doprava Státní a veřejná správa