Mobilní operátoři očima vlastních zaměstnanců | VímVíc.cz

Mobilní operátoři očima vlastních zaměstnanců – který je nejlepší?

18. 01. 2019

Na českém trhu fungují tři hlavní operátoři – O2, Vodafone a T-Mobile. Každá společnost má trochu jinou filozofii, jak oslovit zákazníky, a zaměřují se také na různé cílové skupiny. To se může ale projevit i obráceně, když si člověk vybírá, u jaké firmy bude pracovat. Jak jsou spokojení zaměstnanci mobilních operátorů a který je podle nich nejlepší?

Chcete konec nabídek přes mobil? Pomůže vám GDPR

Vodafone – 4,1z 5 ★

Pomyslný triumf za nejlepšího zaměstnavatele získala mezi mobilními operátory společnost Vodafone, která získala 4.1 hvězdiček z 5 a dosáhla tak 86% míry doporučení. Vodafone se podle dosažených tržeb řadí mezi největší firmy v České republice. Podle aktuálních údajů využívá služby tohoto operátora téměř 3,5 milionů zákazníků a ve společnosti je zaměstnáno přes deset tisíc pracovníků.

Vodafone, dříve známá pod názvem Oskar, je nadnárodní společnost operující ve 26 zemích světa. Hlavní vedení sídlí ve Velké Británii. V České republice má Vodafone 128 kamenných prodejen. Mezi nejčastěji nabízené pozice patří prodej a péče o zákazníky, finance, strategie a plánování, IT technologie a marketing a komunikace.

Obecně si zaměstnanci pochvalují štědré benefity, možnost průběžného vzdělávání a doškolování, variabilitu pozic, výhodné tafiry, posílání SMS zdarma do všech sítí a dobré platové ohodnocení. S pracovním týmem je to ve velkých firmách často ošemetné, protože záleží na konkrétní pobočce a lidech. Větší část zaměstnanců, kteří práci ve Vodafonu komentovali, ale hodnotí pracovní kolektiv spíše pozitivně.

Jeden z respondentů ze své zkušenosti popisuje, jak se postupem času vypracoval na seniorní pozici a proč je zaměstnání ve Vodafonu dobrá práce. „Pracuje zde spoustu energických lidí, kteří se díky Vodafonu vypracovali buď na slušné pozice ve firmě, anebo dnes pracují v jiných, velice solidních společnostech. Pokud se chce, člověk se dost naučí. Ano, je to o lidech, nicméně vždy se dá najít kompromis.“

Za hlavní negativa lidé nejčastěji považují zkostnatělý systém korporátní společnosti. Druhou nejčastější výtkou je příliš velký tlak a vysoko nastavené kvóty či cíle, zvláště na pozice prodejců, souběžně s malou motivací. Poměrně často také zaznívají stížnosti na možnost kariérního růstu a ze strany IT na občas na zastaralé technologie a systémy.

Zaměstnanci Vodafone nejčastěji chválí možnost vzdělávání. Naopak nejvíce je kritizováno korporátní nastavení firmy.

O2 – 3,9 z 5 ★

Na pomyslné druhé příčce se umístila společnost O2. Respondenti ji udělili 3,9 hvězdičky a 69 % z nich by práci zde doporučili svým známým. Pod O2 spadá 8 milionů mobilních a pevných linek. 5 milionů zákazníků, kteří využívají mobilní služby tohoto operátora, se podílí na tom, že O2 má druhou největší síť v České republice.

Tomu odpovídá také počet zaměstnanců, který je odhadován zhruba na pět tisíc. Společnost O2 vznikla fúzí telekomunikačních firem Český Telecom a Eurotel Praha pod původním názvem Telefónica O2. Od roku 2012 začala firma provozovat také virtuální mobilní sítě.

O2 je dynamicky se rozvíjejí společnost, která kromě telekomunikačních služeb nabízí řadu dalších produktů. Nabídka zaměstnání je tedy proto opravdu rozmanitá a vždy se zde najdou nějaká volná místa. Nejčastěji se objevují pozice na aktivní prodej produktů a služeb. Kromě toho se O2 také hlásí k filozofii společenské odpovědnosti jako korporace a férovému přístupu a odpovědnosti vůči zákazníkům i zaměstnancům.

Podobně jako u Vodafonu si zaměstnanci nejčastěji pochvalují firemní benefity, slušné platové podmínky nebo možnost vzdělávání nebo home office. Podobné je to i s hodnocením pracovního kolektivu a nadřízených. Záleží na konkrétních lidech, ale obecně jsou respondenti spíše spokojení.

Kritika opět nejčastěji padá na adresu korporátního zřízení firmy a s tím spojené nepružnosti. Ne všem vyhovuje nastavení provizních plánů a plnění cílů. Někteří respondenti také poukazují na to, že kariérní růst je možný jen v případě obětování osobního života, rodiny a koníčků. Zároveň dodává, že vše je řešitelné: „Stačí přestat mluvit o lidech a začít s lidmi mluvit.“

O2 je jeden z nejsilnějších zaměstnavatelů na trhu práce a nabízí řadu rozmanitých pozic pro absolventy i zaměstnance s dlouholetou praxí.

T-Mobile – 3,6 z 5 ★

Třetí místo obsadila mezi českými mobilními operátory společnost T-mobile. Ta získala od respondentů 3,6 hvězdiček a 66 % z nich by zaměstnání doporučilo svým známým. Společnost poskytuje své služby 6 milionům zákazníků, což z ní dělá lídra na poli telekomunikací v České republice.

Společnost T-Mobile vznikla původně jako Paegas a v roce 2002 se připojila do mezinárodní skupiny T-Mobile. Ve firmě pracuje přes 10 000 zaměstnanců a podobně jako u předchozích dvou mobilních operátorů se nejčastěji jedná o pozice spojené s přímým prodejem produktů a služeb, komunikací se zákazníky, marketingem, IT vývojem a mnoho dalších.

Také zaměstnanci T-mobilu uvádějí velmi podobná pozitiva a negativa jako pracovníci obou výše zmiňovaných mobilních operátorů. Plusové body získávají především zaměstnanecké benefity, jako je například služební telefon, výhodný tarif, SMS zdarma do všech sítí, pružná pracovní doba a nejrůznější příspěvky. Špatně respondenti nehodnotí také platové ohodnocení a kolektiv, který je ovšem jako vždy velmi individuální.

Negativní zkušenosti mají zaměstnanci s přílišným tlakem na plnění cílů, ze kterého může mezi lidmi vznikat zbytečná nevraživost. Jak uvádí jeden z respondentů: „Velký tlak na prodej zastiňuje péči o zákazníky a konzultanti si tak jdou spíše za svými penězi než za spokojeností zákazníka,“ a dodává, že v konečném důsledku přinese spokojený zákazník vyšší zisky.

Orientace tak často vede k přesčasům nebo dlouhé pracovní době. Korporátní povaha zase způsobuje zpomalování procesů a občas chaotické a nesystematické rozhodování ze strany vedení. Podle mnohých také pokulhává interní komunikace.

A jak byste ohodnotili svou práci vy? Přejdete rovnou na hodnocení zaměstnavatelů a podělte se s ostatními o zkušenosti.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Start kariéry Uvnitř firem a kanceláří Personalistika a HR