Slevy tit. | VímVíc.cz

Slevy patří mezi nejúčinnější obchodní nástroje, které motivují zákazníky ke koupi výrobku. Mnoho zákazníků čeká cíleně na tyto slevy a teprve s jejich uplatněním uskuteční objednávku. Slevy se užívají v kamenných prodejnách a také v e-shopech, kde je větší prostor v kreativitě vymýšlení nejrůznějších druhů slev. Sleva je druh cenového zvýhodnění zákazníka, které může mít více forem.

Slevy a jak na ně

Slevy v kamenných obchodech mají jednotnou formu: může se jednat o několika procentní slevu z původní částky, někdy obchody nabízejí různé akce 2 + 1 zdarma, apod.

Slevy jsou marketingových nástrojem, který má za úkol zvýšit poptávku a zákazníci na ně slyší a cíleně nakupují v období slev a výprodejů. Prodávající si tím zvýší zisk a vyprázdnit své sklady, např. výprodejem jarního oblečení před letní sezónou.

Slevy v e-shopech

Slevy v e-shopech umožňují větší množství kreativity, kdy existuje více způsobů, jak své zákazníky co nejlépe a nejzajímavěji zvýhodnit.

  • procentuální slevy
  • sleva v určité výši při nákupu nad určitou částku
  • sleva na příští nákup
  • dopravné zdarma
  • výprodeje, black friday akce, apod.

Mnoho zákazníků čeká cíleně na tyto akce a teprve poté uskuteční svou objednávku. Tito zákazníci například nakupují pouze zboží, které má několika procentní slevu. Zákazník může například také mít nákup za 800 Kč, ale při nákupu nad 1 000 Kč může uplatnit slevu ve výši 100 Kč, proto nakonec uskuteční objednávku za 1 050 Kč a uplatní slevu 100 Kč, za nákup nakonec tedy zaplatí pouze 950 Kč.

Tímto způsobem e-shop výrazně navýší své zisky.

Velmi často může zákazník v rámci nakupování v e-shopu sbírat tzv. kredity, které poté uplatní jako slevu na další nákup. Dalším oblíbeným benefitem je dopravné zdarma, některé e-shopy poskytují dopravné zdarma při nákupu nad určitou částku nebo dělají jednorázové, časově omezené akce.

Slevy a na co si dát pozor?

Je potřeba uvědomit si, že každá sleva nemusí být doopravdy slevou, existují také uměle vytvořené slevy, které se výhodně pouze tváří, ale nakonec je hodnota výrobku stejná nebo vyšší jako původní cena.